Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The presented project aims to answer the following question: How is an integrative psychotherapeutic perspective acquired by psychotherapy trainees during the Training in Psychotherapy Integration? Integration in psychotherapy is currently one of the core topics in psychotherapy research but the field of psychotherapy training has received to this day little attention among researchers. Adopting an integrative psychotherapeutic perspective faces specific challenges and more extensive research is needed to understand the whole process. Using grounded theory approach (combined with Q-methodology and case study methodology), this project will explore patterns, phases, critical points, questions and dilemmas that will emerge during the process of trainees’ integrative perspective development. The research questions are focused on (a) the area of knowledge and cognitive processes, (b) the area of experience, emotion and identity, and (c) the area of practical skills and their application. The five-year length of the project corresponds to the length of the training program. (en)
- Předkládaný projekt usiluje o zodpovězení následující otázky: Jak probíhá osvojování si integrativní psychoterapeutické perspektivy v průběhu Výcviku integrace v psychoterapii? Integrace v psychoterapii je v současnosti jedním z ústředních témat psychoterapeutického výzkumu, nicméně oblast psychoterapeutických výcviků dodnes zůstává mimo pozornost výzkumníků. Osvojení si integrativní psychoterapeutické perspektivy je spojeno se specifickými výzvami a k porozumění tomuto procesu je zapotřebí výzkumu. Tento projekt bude s využitím metody zakotvené teorie (kombinované s Q-metodologií a metodologií případových studií) zkoumat vzorce, fáze, kritická místa, otázky a dilemata, která se budou vynořovat v procesu utváření integrativní perspektivy u frekventantů. Výzkumné otázky se zaměřují na (a) oblast znalostí a kognitivních procesů, (b) oblast prožitku, emocí a identity a (c) oblast praktických dovedností a jejich aplikace. Pětiletá délka projektu odpovídá délce jednoho běhu zkoumaného výcviku.
|
Title
| - Formation of an Integrative Perspective in Psychotherapy: Analysis of the Training in Psychotherapy Integration (en)
- Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - psychotherapy integration integrative psychotherapy psychotherapeutic training (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |