Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project has been proposed as interdisciplinary, its aims are found in the fields of second language acquisition and educational sciences. This is also reflected in the composition of the research team. The project is focused on specific features of English language acquisition of Czech learners, future teachers of English, in the Czech educational context and is intended to contribute to uncovering its specific features. The project aims at identifying external and internal factors which influenced the process of learning English as a foreign language of Czech learners. This will be achieved through a complex analysis of individual language learning histories. Another project objective is to create a Czech corpus of learner English of spoken communication, to conduct a linguistic analysis of the corpus and make such a corpus available for further research use. Furthermore, the findings of the above-mentioned analyses will be interrelated. (en)
- Předkládaný tříletý projekt je navržen jako interdisciplinární, spadá do oblasti osvojování druhého jazyka (tzv. Second Language Acquisition), některé zkoumané otázky přesahují do pedagogiky a didaktiky anglického jazyka, což reflektuje i odbornost jednotlivých členů týmu. Projekt je zaměřen na procesy osvojování anglického jazyka českými uživateli, budoucími učiteli anglického jazyka, v českém vzdělávacím kontextu, chce přispět k poznání jejich specifických charakteristik. Jeho cílem je jednak prostřednictvím analýzy individuálních příběhů učení se cizímu jazyku identifikovat vnitřní a vnější faktory, které tyto procesy ovlivnily, jakým způsobem a ve které fázi učení. Dalším cílem projektu je vytvořit korpus mluveného jazyka studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů anglického jazyka, tento korpus analyzovat z hlediska vybraných jevů včetně vlivu mateřského jazyka a připravit jej k dalšímu zkoumání. Kromě jiného je cílem projektu interpretovat výstupy výše uvedených analýz ve vzájemné provázanosti.
|
Title
| - Aspekty osvojování si anglického jazyka u českých studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů (en)
- Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - second language acquisition, English as a foreign language, language learning history, lerner corpus, spoken English, linguistic analysis (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - second language acquisition
- English as a foreign language
- language learning history
- lerner corpus
- spoken English
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |