About: Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The present time brings many technological and societal changes that we must respond, particularly in education. If we want to prepare children for life in a changing society, we should learn them how to develop their own potential and to think about their thinking and learning (how to develop themselves). This target meets the essential life skill - metacognition, which is not innate, but it needs to develop gradually. For this reason, we focus on the issue so far unanswered metacognitive development of preschool children. The text describes the nature of metacognitive knowledge and skills and how they are preschoolers can learn. We specify, as defined in the context of contemporary preschool curriculum. We present activities and topics that teachers and parents can use for the development of metacognition in children. We want to point out that anyone who works with children of this age, they can find their own way to develop metacognition, ie. as presented on the basis of principles to create custom actions for a specific group of children. (en)
  • Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál a přemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností – metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny v kontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak metakognici rozvíjet, tzn. jak na základě představených principů vytvořit vlastní činnosti pro konkrétní skupinu dětí.
  • Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál a přemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností – metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny v kontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak metakognici rozvíjet, tzn. jak na základě představených principů vytvořit vlastní činnosti pro konkrétní skupinu dětí. (cs)
Title
  • Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku
  • Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku (cs)
  • The development of metacognitive ability in preschool children (en)
skos:prefLabel
  • Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku
  • Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku (cs)
  • The development of metacognitive ability in preschool children (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28150/14:43872080!RIV15-MSM-28150___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 43508
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28150/14:43872080
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • preschool children; metacognitive knowledge; metacognitive sklil; Metacognition (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [697A158BE030]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hrbáčková, Karla
  • Suchánková, Eliška
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28150
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 22 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software