Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Hudba hraje v současných televizních reklamách značnou roli. Kvantitativní analýza 1 584 televizních reklamních spotů ukázala, že se hudba vyskytuje v 94,0 % reklam vysílaných v posledních několika letech v českých celoplošných televizích. To je jeden z nejvyšších podílů ve srovnání se závěry srovnatelných výzkumů z jiných zemí. Existují nicméně výrazné rozdíly v tom, jak se hudba v reklamách využívá. Ve většině z nich je hudba pouhou zvukovou kulisou. Někdy se zdá, že tvůrci reklam mají dojem, že hudba v reklamě zkrátka být musí, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotu či nikoliv. Na druhou stranu existuje řada příkladů velmi promyšleného zapojení hudby do výstavby spotů, včetně případů, kdy je hudební složka evidentně základním konstrukčním kamenem celého spotu. Pouze v případě jednoho spotu z deseti se dá říct, že propojení hudební a ostatních složek spotu je zřejmé, což velmi kontrastuje s více než padesátiprocentním podílem spotů, v nichž byla hudba hodnocena jako pouhá kulisa. Tato studie ukazuje, jakým způsobem reklamní tvůrci v současné době pracují s jednotlivými hudebními strukturními prvky, jako je tempo, tonalita, typy a žánry hudby nebo zpívaný text tak, aby přenesli nebo zdůraznili reklamní poselství.
- Hudba hraje v současných televizních reklamách značnou roli. Kvantitativní analýza 1 584 televizních reklamních spotů ukázala, že se hudba vyskytuje v 94,0 % reklam vysílaných v posledních několika letech v českých celoplošných televizích. To je jeden z nejvyšších podílů ve srovnání se závěry srovnatelných výzkumů z jiných zemí. Existují nicméně výrazné rozdíly v tom, jak se hudba v reklamách využívá. Ve většině z nich je hudba pouhou zvukovou kulisou. Někdy se zdá, že tvůrci reklam mají dojem, že hudba v reklamě zkrátka být musí, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotu či nikoliv. Na druhou stranu existuje řada příkladů velmi promyšleného zapojení hudby do výstavby spotů, včetně případů, kdy je hudební složka evidentně základním konstrukčním kamenem celého spotu. Pouze v případě jednoho spotu z deseti se dá říct, že propojení hudební a ostatních složek spotu je zřejmé, což velmi kontrastuje s více než padesátiprocentním podílem spotů, v nichž byla hudba hodnocena jako pouhá kulisa. Tato studie ukazuje, jakým způsobem reklamní tvůrci v současné době pracují s jednotlivými hudebními strukturními prvky, jako je tempo, tonalita, typy a žánry hudby nebo zpívaný text tak, aby přenesli nebo zdůraznili reklamní poselství. (cs)
- Music plays a strongly considerable role in current television commercials. Quantitative analysis of 1,584 television commercials broadcasted in the last few years by the Czech nationwide television stations showed that the music occurs in 94.0 % of them, which is one of the largest numbers recorded in comparable studies in different countries. However, there are big differences in the way of music involvement in the commercials. In the most of the spots the music is just a background. Sometimes the commercial creators seem to think the music simply must be in the commercials, regardless of whether it has any relation to the other components of the spots or not. On the other hand, there are many examples of deliberate involvement of music in the construction of spots, including the cases where the whole spot is obviously built primarily on the music used. Only one of ten spots can be said the combination of music with other components is clear and visible, which is a big contrast compared to more than half of the spots where the music was evaluated as a mere background. This study also shows how the commercial music creators currently work with particular music design elements such as tempo, tonality, musical types, genres, or lyrics to transfer or highlight the advertising message. (en)
|
Title
| - Music in TV Advertising: a Quantitative Study (en)
- Hudba v televizní reklamě : kvantitativní studie
- Hudba v televizní reklamě : kvantitativní studie (cs)
|
skos:prefLabel
| - Music in TV Advertising: a Quantitative Study (en)
- Hudba v televizní reklamě : kvantitativní studie
- Hudba v televizní reklamě : kvantitativní studie (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28130/14:43872236!RIV15-MSM-28130___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28130/14:43872236
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Product Categories; Commercials; Advertising; Television; Music (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas philosophica. Philosophica-aesthetica. Musicologica Olomucensia
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |