Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - *The report summarizes the work to create 1D mathematical model Stirling engine in the GT - Power. Mechanical dimensions of the engine are given authority Strojirny Bohdalic. Two-cylinder engine with cylinders in V (105 ° ) is realized like alpha modification, with full crank mechanism. Workspaces cylinders are connected through the cooler, regenerator and heater . As the working medium is used helium. After assembling the model and verify its functionality was calibrated mathematical model of the pressure measured in the hot and the cold side. The calibrated model was then used for sensitivity analysis of the impact of changes in the volume of sub- components of the engine indicated power and indicated engine efficiency. The mathematical model is created using GT-Suite/GT-Poweru, which was originally developed for the solution thermodynamics of conventional internal combustion engines, but due to the flexibility of individual elements can be used to solve these non-conventional engines. To solve the mathematical model used partial differential equations of gas dynamics for compressible fluid ( equation of conservation of mass , energy and momentum) and counts with irreversible changes in the recycling gas between the machine and non-stationary phenomena in the connecting pipes. (en)
- *Zpráva shrnuje práce na vytvoření 1D matematického modelu Stirlingova motoru v programu GT-Power. Konstrukční rozměry motoru byly zadány zadavatelem projektu Strojírnami Bohdalice, a.s. Dvouválcový motor s válci do V (105°) je proveden jako tzv. alfa modifikace, s úplným klikovým mechanismem. Pracovní prostory válců jsou propojeny přes chladič, regenerátor a ohřívač. Jako pracovní médium je použito hélium. Po sestavení modelu a ověření jeho funkčnosti byla provedena kalibrace matematického modelu tlaky naměřenými v horkém a studeném válci. Kalibrovaný model byl dále použit pro citlivostní analýzu vlivu změny objemů dílčích komponent motoru na indikovaný výkon a indikovanou účinnost motoru. Konkrétně byl měněn objem spojovacího kanálu mezi válcem na horké (expanzní) straně a ohřívačem, objem ohřívače, objem kanálu mezi ohřívačem a regenerátorem, objem regenerátoru, objem mezi regenerátorem a chladičem, objem chladiče a objem mezi chladičem a válcem na studené (kompresní) straně a dále tlaková ztráta regenerátoru. Matematický model je vytvořen v programu GT-Suite/GT-Poweru, který byl původně vyvinut pro řešení vnitřní termodynamiky konvenčních spalovacích motorů, ale díky flexibilitě jednotlivých prvků je možné jej použít pro řešení těchto nekonvenčních motorů. K řešení matematického modelu jsou použity parciální diferenciální rovnice dynamiky plynů pro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými částmi stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích.
- *Zpráva shrnuje práce na vytvoření 1D matematického modelu Stirlingova motoru v programu GT-Power. Konstrukční rozměry motoru byly zadány zadavatelem projektu Strojírnami Bohdalice, a.s. Dvouválcový motor s válci do V (105°) je proveden jako tzv. alfa modifikace, s úplným klikovým mechanismem. Pracovní prostory válců jsou propojeny přes chladič, regenerátor a ohřívač. Jako pracovní médium je použito hélium. Po sestavení modelu a ověření jeho funkčnosti byla provedena kalibrace matematického modelu tlaky naměřenými v horkém a studeném válci. Kalibrovaný model byl dále použit pro citlivostní analýzu vlivu změny objemů dílčích komponent motoru na indikovaný výkon a indikovanou účinnost motoru. Konkrétně byl měněn objem spojovacího kanálu mezi válcem na horké (expanzní) straně a ohřívačem, objem ohřívače, objem kanálu mezi ohřívačem a regenerátorem, objem regenerátoru, objem mezi regenerátorem a chladičem, objem chladiče a objem mezi chladičem a válcem na studené (kompresní) straně a dále tlaková ztráta regenerátoru. Matematický model je vytvořen v programu GT-Suite/GT-Poweru, který byl původně vyvinut pro řešení vnitřní termodynamiky konvenčních spalovacích motorů, ale díky flexibilitě jednotlivých prvků je možné jej použít pro řešení těchto nekonvenčních motorů. K řešení matematického modelu jsou použity parciální diferenciální rovnice dynamiky plynů pro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými částmi stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. (cs)
|
Title
| - *Matematický model Stirlingova motoru
- *Matematický model Stirlingova motoru (cs)
- *Mathematical model of Stirling engine (en)
|
skos:prefLabel
| - *Matematický model Stirlingova motoru
- *Matematický model Stirlingova motoru (cs)
- *Mathematical model of Stirling engine (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21220/13:00213695!RIV14-MSM-21220___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(ED2.1.00/03.0125), P(FR-TI2/292), P(TE01020020)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21220/13:00213695
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Stirling Engine; Mathematical Model (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...telVyzkumneZpravy
| - Strojírny Bohdalice, a.s.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |