Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Interaktivní pojetí vyučování a jeho preference před jednostranným sdělováním faktů je v dnešní době stále častěji zmiňovaným tématem. Jedním z nejvýznamnějších zástupců didaktické techniky v tomto typu výuky se stává interaktivní tabule. Podstatným způsobem využití jejího potenciálu v přírodovědném vzdělávání je její aplikace při podpoře empirických metod poznávání, tedy při výuce, která se opírá zejména o pozorování, měření a experimenty. Interaktivní tabule zde může hrát významnou roli při reálných i simulovaných demonstračních experimentech, jejichž stěžejním cílem je měření různých fyzikálních a chemických veličin. V takových vyučovacích jednotkách je kladen důraz na různé úrovně interaktivity, tj. na spolupráci a komunikaci žáků s interaktivní tabulí, s učitelem, se spolužáky atd. Diskutované jsou přednosti i rizika takovýchto aplikací počítačů ve výuce chemie a jejich kombinace s reálným školním chemickým experimentem. Konkrétní ukázky orientujeme v tomto sdělení na měření pH.
- Interaktivní pojetí vyučování a jeho preference před jednostranným sdělováním faktů je v dnešní době stále častěji zmiňovaným tématem. Jedním z nejvýznamnějších zástupců didaktické techniky v tomto typu výuky se stává interaktivní tabule. Podstatným způsobem využití jejího potenciálu v přírodovědném vzdělávání je její aplikace při podpoře empirických metod poznávání, tedy při výuce, která se opírá zejména o pozorování, měření a experimenty. Interaktivní tabule zde může hrát významnou roli při reálných i simulovaných demonstračních experimentech, jejichž stěžejním cílem je měření různých fyzikálních a chemických veličin. V takových vyučovacích jednotkách je kladen důraz na různé úrovně interaktivity, tj. na spolupráci a komunikaci žáků s interaktivní tabulí, s učitelem, se spolužáky atd. Diskutované jsou přednosti i rizika takovýchto aplikací počítačů ve výuce chemie a jejich kombinace s reálným školním chemickým experimentem. Konkrétní ukázky orientujeme v tomto sdělení na měření pH. (cs)
- Interactive teaching approach and its preference from one-sided communication of facts is nowadays more and more frequently mentioned topic. One of the most important representatives of the teaching techniques in this type of teaching is becoming the interactive whiteboard. Substantial use of its potential in science education is to promote the application of empirical methods for understanding, that in teaching, which relies primarily on observations, measurements and experiments. Interactive whiteboard can play an important role in both real and simulated demonstration experiments, whose key objective is the measurement of various physical and chemical properties. In teaching these units, the emphasis is on different levels of interactivity, i.e. the cooperation and communication amongst students with the interactive whiteboard, the teacher, classmates, etc. Advantages and treatments of mentioned ICT applications are analysed and discussed. Examples are oriented on the pH measurement here. (en)
|
Title
| - Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí
- Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí (cs)
- The Importance of Methodology in Natural Science Cognition in the Virtual Environment (en)
|
skos:prefLabel
| - Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí
- Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí (cs)
- The Importance of Methodology in Natural Science Cognition in the Virtual Environment (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/10:00002879!RIV11-GA0-18470___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/10:00002879
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Methodology in Natural Science Cognition; Chemistry Education; Interactive board; Virtual Instructional Environment (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bílek, Martin
- Toboříková, Petra
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |