About: Possibilities and limits of pre-school education in the Czech Republic in the context of child readiness for the start of compulsory education     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Education in the Czech Republic is undergoing many significant changes, which include curriculum reform, which concerns kindergartens. The primary requirements of education reform, the transformation of schools, which is directly related to access to the child as a unique personality. Like the family nursery school to meet the basic needs of the child, give him what is strictly necessary to ensure the security and care. The development and creation of elementary basic skills of the child kindergarten significantly contributes and participates in the same time to prepare a child for compulsory school attendance. Chapter talks about the readiness of children to compulsory school attendance in preschool curriculum concept, it refers to the type of research GA CZ, which took place in 2009-2013 at the Faculty of Palacky University in Olomouc. At the end is a pedagogical strategy in pre-school education in the Czech Republic. (en)
  • Školství v České republice prochází řadou zásadních změn, k nimž patří i kurikulární reforma, která se dotýká i mateřských škol. K zásadním požadavkům školské reformy patří proměna školy, která přímo souvisí s přístupem k dítěti jako k jedinečné osobnosti. Stejně jako rodina má mateřská škola uspokojovat základní potřeby dítěte, poskytnout mu nebytné jistoty a zajišťovat potřebnou péči. K rozvoji a vytváření elementárních základů kompetencí dítěte mateřská škola významně přispívá a spolupodílí se současně na přípravě dítěte k zahájené povinné školní docházky. Kapitola hovoří o připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí předškolního kurikula, také se dotýká výzkumu typu GA ČR, který proběhl v letech 2009-2013 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouc. V závěru představuje pedagogické strategie v předškolním vzdělávání v České republice.
  • Školství v České republice prochází řadou zásadních změn, k nimž patří i kurikulární reforma, která se dotýká i mateřských škol. K zásadním požadavkům školské reformy patří proměna školy, která přímo souvisí s přístupem k dítěti jako k jedinečné osobnosti. Stejně jako rodina má mateřská škola uspokojovat základní potřeby dítěte, poskytnout mu nebytné jistoty a zajišťovat potřebnou péči. K rozvoji a vytváření elementárních základů kompetencí dítěte mateřská škola významně přispívá a spolupodílí se současně na přípravě dítěte k zahájené povinné školní docházky. Kapitola hovoří o připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí předškolního kurikula, také se dotýká výzkumu typu GA ČR, který proběhl v letech 2009-2013 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouc. V závěru představuje pedagogické strategie v předškolním vzdělávání v České republice. (cs)
Title
  • Possibilities and limits of pre-school education in the Czech Republic in the context of child readiness for the start of compulsory education (en)
  • Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky
  • Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky (cs)
skos:prefLabel
  • Possibilities and limits of pre-school education in the Czech Republic in the context of child readiness for the start of compulsory education (en)
  • Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky
  • Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33146861!RIV14-GA0-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0206), S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 89736
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33146861
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Start of the Child to primary School; curricular Reform; preschool-aged Child; Kindergarten; Preschool education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [95F4A63A77D5]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Horlivka
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Studies in school education
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šmelová, Eva
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Donbas State Pedagogical University
https://schema.org/isbn
  • 9789668469911
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software