Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The term %22 quality of life %22 during the last years in the Czech Republic was very much discussed topic . Especially in the field of special educational often encounter a variety of research and publications relating to the quality of life of people with disabilities . The question thus arises whether the same way we pay quality of life for workers who are in daily close contact with children , pupils , students and adults with disabilities . If we focus on legislation relating to workers in school counseling centers find that increasing responsibilities in the area , which during his working hours must pay , is still escalating . These are mainly staff requirements - increases and becomes equally to support these workers ? This paper presents selected data from individual workers special education centers and social service workers . Overview of the information focuses on the length of the work equipment , work motivation , job performance , workplace relations , occupational roles , cooperation with other entities , direct and indirect work with clients , equipment and facilities , as well as overall satisfaction of respondents with professional application . This issue follows that , the quality of life in working conditions reflected in the formation of professional identity assisting staff and that is the basis for the stabilization and subsequent development . (en)
- Pojem %22kvalita života%22 se během posledních let stal v České republice mnohokrát diskutovaným tématem. Obzvláště ve speciálněpedagogické oblasti se často setkáváme s nejrůznějšími výzkumy a publikacemi, které se týkají kvality života osob se zdravotním postižením. Nabízí se tedy otázka, zda se stejným způsobem věnujeme kvalitě života pracovníků, kteří jsou v každodenním intenzivním kontaktu s dětmi, žáky, studenty či dospělými se zdravotním postižením. Pokud se zaměříme na právní předpisy vztahující se k pracovníkům ve školních poradenských zařízeních zjistíme, že zvyšující se povinnosti v oblasti, kterým se během své pracovní doby musí věnovat, se stále stupňují. Jde hlavně o požadavky na zaměstnance - zvyšuje se a nabývá stejnou měrou i podpora těchto pracovníků? Příspěvek prezentuje vybrané údaje získané od jednotlivých pracovníků speciálněpedagogických center a pracovníků v sociálních službách. Přehled získaných informací se zaměřuje na délku práce v zařízení, motivaci k práci, náročnost práce, vztahy na pracovišti, profesní role, spolupráce s jinými subjekty, přímá a nepřímá práce s klientem, materiální vybavení, a také celkovou spokojenost respondentů s profesním uplatněním. Daná problematika sleduje, zda se může kvalita života v pracovních podmínkách promítnout při utváření profesní identity pracovníků pomáhajících profesí a zda je základem pro její ustálení a následný rozvoj.
- Pojem %22kvalita života%22 se během posledních let stal v České republice mnohokrát diskutovaným tématem. Obzvláště ve speciálněpedagogické oblasti se často setkáváme s nejrůznějšími výzkumy a publikacemi, které se týkají kvality života osob se zdravotním postižením. Nabízí se tedy otázka, zda se stejným způsobem věnujeme kvalitě života pracovníků, kteří jsou v každodenním intenzivním kontaktu s dětmi, žáky, studenty či dospělými se zdravotním postižením. Pokud se zaměříme na právní předpisy vztahující se k pracovníkům ve školních poradenských zařízeních zjistíme, že zvyšující se povinnosti v oblasti, kterým se během své pracovní doby musí věnovat, se stále stupňují. Jde hlavně o požadavky na zaměstnance - zvyšuje se a nabývá stejnou měrou i podpora těchto pracovníků? Příspěvek prezentuje vybrané údaje získané od jednotlivých pracovníků speciálněpedagogických center a pracovníků v sociálních službách. Přehled získaných informací se zaměřuje na délku práce v zařízení, motivaci k práci, náročnost práce, vztahy na pracovišti, profesní role, spolupráce s jinými subjekty, přímá a nepřímá práce s klientem, materiální vybavení, a také celkovou spokojenost respondentů s profesním uplatněním. Daná problematika sleduje, zda se může kvalita života v pracovních podmínkách promítnout při utváření profesní identity pracovníků pomáhajících profesí a zda je základem pro její ustálení a následný rozvoj. (cs)
|
Title
| - Profesijná identita pracovníkov pomáhajúcich profesií
- Profesijná identita pracovníkov pomáhajúcich profesií (cs)
- Professional identity of workers helping professions (en)
|
skos:prefLabel
| - Profesijná identita pracovníkov pomáhajúcich profesií
- Profesijná identita pracovníkov pomáhajúcich profesií (cs)
- Professional identity of workers helping professions (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/13:33144487!RIV14-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/13:33144487
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - quality of life; Professional identity (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Študent na ceste k praxi II
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Michalík, Jan
- Tomalová, Petra
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |