About: DATA LOGGING - prostředek integrace prvků ICT do výuky na 2. stupni ZŠ a na SŠ     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek je zaměřen na problematiku možností integrace vybraných prostředků ICT do výuky obecně technického či přírodovědného vyučovacího předmětu na ZŠ a SŠ. Pro přirozenou integraci prvků ICT se na ZŠ nabízí vyučovací předmět Praktické činnosti, který v souladu s RVP ZV realizuje vzdělávací oblast Člověk a svět práce. Zde se jako vhodné ukazují tematické okruhy Design a konstruování, Práce s laboratorní technikou a Využití digitálních technologií. (Rámcový vzdělávací program, 2007) Výuka odborného technického či přírodovědného vyučovacího předmětu na SŠ má svá specifika, pro obě oblasti je však společná možnost využití data loggingu a níže uvedených materiálních didaktických prostředků.
  • Příspěvek je zaměřen na problematiku možností integrace vybraných prostředků ICT do výuky obecně technického či přírodovědného vyučovacího předmětu na ZŠ a SŠ. Pro přirozenou integraci prvků ICT se na ZŠ nabízí vyučovací předmět Praktické činnosti, který v souladu s RVP ZV realizuje vzdělávací oblast Člověk a svět práce. Zde se jako vhodné ukazují tematické okruhy Design a konstruování, Práce s laboratorní technikou a Využití digitálních technologií. (Rámcový vzdělávací program, 2007) Výuka odborného technického či přírodovědného vyučovacího předmětu na SŠ má svá specifika, pro obě oblasti je však společná možnost využití data loggingu a níže uvedených materiálních didaktických prostředků. (cs)
  • This paper aims at problems of integrating selected means of ICT into teaching general technical or natural history subject at basic and secondary school. The subjekt Practical Skills which implements area of education called World of Work in accordance with the Framework Educational Programme is suitable for integrating the ICT elements at basic schools. Topics of Design and Construction, How to Use Laboratory Technology and Using Digital Technologies are suitable for that purpose. Teaching specialized technical or natural history subjects at secondary schools is very specific; however, for both these areas there is a possibility to use data logging and the bellow mentioned material didactic means. (en)
Title
  • DATA LOGGING - prostředek integrace prvků ICT do výuky na 2. stupni ZŠ a na SŠ
  • DATA LOGGING - prostředek integrace prvků ICT do výuky na 2. stupni ZŠ a na SŠ (cs)
  • DATA LOGGING - MEANS OF INTEGRATING ICT ELEMENTS IN TEACHING IN YEARS 6 TO 9 OF BASIC SCHOOLS AND AT SECONDARY SCHOOLS (en)
skos:prefLabel
  • DATA LOGGING - prostředek integrace prvků ICT do výuky na 2. stupni ZŠ a na SŠ
  • DATA LOGGING - prostředek integrace prvků ICT do výuky na 2. stupni ZŠ a na SŠ (cs)
  • DATA LOGGING - MEANS OF INTEGRATING ICT ELEMENTS IN TEACHING IN YEARS 6 TO 9 OF BASIC SCHOOLS AND AT SECONDARY SCHOOLS (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/11:10224233!RIV12-MSM-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 38
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 192914
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/11:10224233
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • students' thinking; teachnical experiment; data recorder /datalogger/; collecting data /data logging/; specialized technical or natural history subjects at secondary schools; World of Work; Practical Skills; PC in teaching the general technical subject (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [16C3249F172B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Informatika v škole
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2011
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Havelka, Martin
issn
  • 1335-616X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 94 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software