Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek je věnován otázce (problematice) vnímaného místa kontroly (locus of control) a jeho vztahu k dalším osobnostním rysům (sebevědomí a frustrační tolerance), preferovaným copingovým strategiím adolescentů a ke školnímu prospěchu. Vnímané místo kontroly zahrnuje relativně stálý rys osobnosti charakterizovaný dimenzí internalita - externalita. Vnitřní kontrola (internalita) je spojena s přesvědčením jedince o možnosti kontrolovat a ovlivňovat situaci, své jednání a prožívání. Výsledky výzkumu prokázaly, že pokud je student přesvědčen, že má věci pod kontrolou, má tendenci volit častěji aktivní copingové strategie zaměřené na řešení problému a v určitých situacích pociťuje menší míru nepříjemného stresu. Percepce vnitřní kontroly současně příznivě ovlivňuje studentovo sebevědomí, odolnost vůči zátěži a ve svých důsledcích souvisí s dosažením lepších školních výsledků.
- Příspěvek je věnován otázce (problematice) vnímaného místa kontroly (locus of control) a jeho vztahu k dalším osobnostním rysům (sebevědomí a frustrační tolerance), preferovaným copingovým strategiím adolescentů a ke školnímu prospěchu. Vnímané místo kontroly zahrnuje relativně stálý rys osobnosti charakterizovaný dimenzí internalita - externalita. Vnitřní kontrola (internalita) je spojena s přesvědčením jedince o možnosti kontrolovat a ovlivňovat situaci, své jednání a prožívání. Výsledky výzkumu prokázaly, že pokud je student přesvědčen, že má věci pod kontrolou, má tendenci volit častěji aktivní copingové strategie zaměřené na řešení problému a v určitých situacích pociťuje menší míru nepříjemného stresu. Percepce vnitřní kontroly současně příznivě ovlivňuje studentovo sebevědomí, odolnost vůči zátěži a ve svých důsledcích souvisí s dosažením lepších školních výsledků. (cs)
- The paper deals with the problem of perceived locus of control and its relationship to other personality characteristics (self-confidence and frustration tolerance), preferred coping strategies of adolescents and school achievements. Perceived locus of control includes a relatively stable personality characteristic marked through the dimension of internality ? externality. Inner control (internality) is linked to the conviction of an individual about the possibility to control and influence a situation, behaviour and experience. Results of the research has shown that as long as a student is convinced that he/she has things under control, he/she tends more frequently to choose active coping strategies focused on problem solving and in certain situations perceives a smaller degree of unpleasant stress. At the same time, the perception of the locus of control has a favourable influence on student?s self-confidence, resilience towards stress / burden, and is consequently linked to better school achieveme (en)
|
Title
| - Vnitřní kontrola a zvládání školní zátěže u středoškoláků
- Locus of control and coping of school strain in high school pupils (en)
- Vnitřní kontrola a zvládání školní zátěže u středoškoláků (cs)
|
skos:prefLabel
| - Vnitřní kontrola a zvládání školní zátěže u středoškoláků
- Locus of control and coping of school strain in high school pupils (en)
- Vnitřní kontrola a zvládání školní zátěže u středoškoláků (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/09:00009427!RIV10-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/09:00009427
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - locus of control; adolescence; school strain; stress; coping strategies; self-esteem (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství V.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Ostravská univerzita v Ostravě
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |