Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Autorka se v příspěvku zabývá aktuálními výsledky výzkumů prestiže spisovného jazyka v českém prostředí, dokládá některá fakta o profesích, ve kterých je ovládání mluveného spisovného projevu potřebné, všímá si také vnímání vybraných anglicismů veřejností. Vysvětluje, jak by bylo správné postupovat po teoretické stránce při školní výuce mateřštiny. Hájí názor, že v rámci principu komplexnosti lze při vyučování s komunikačními prvky dosáhnout toho, aby spisovný jazyk byl žáky a studenty vnímán a používán v souladu se svým významem a postavením.
- Autorka se v příspěvku zabývá aktuálními výsledky výzkumů prestiže spisovného jazyka v českém prostředí, dokládá některá fakta o profesích, ve kterých je ovládání mluveného spisovného projevu potřebné, všímá si také vnímání vybraných anglicismů veřejností. Vysvětluje, jak by bylo správné postupovat po teoretické stránce při školní výuce mateřštiny. Hájí názor, že v rámci principu komplexnosti lze při vyučování s komunikačními prvky dosáhnout toho, aby spisovný jazyk byl žáky a studenty vnímán a používán v souladu se svým významem a postavením. (cs)
- In her contribution, the author deals with actual results of research concentrated on prestige of the standard language within the Czech environment, documents some facts about professions where usage of spoken standard language is necessary, and notices also perception of some English loanwords by the general public. She explains which theoretical ways should be used during the school teaching of the mother tongue. She advocates the opinion that in frames of the principle of complexity it is possible during teaching with communication elements to achieve the situation when the pupils and students perceive the standard language in correspondence with its importance and position. (en)
|
Title
| - Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti
- Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti (cs)
- School as a source of speech models and communication diversity (en)
|
skos:prefLabel
| - Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti
- Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti (cs)
- School as a source of speech models and communication diversity (en)
|
skos:notation
| - RIV/61988987:17450/10:A1100ZPR!RIV11-GA0-17450___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61988987:17450/10:A1100ZPR
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Czech language; spoken standard language; school teaching of the mother tongue. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Odborová didaktika v príprave a ďalšom vzdelávaní učiteĺa materinského jazyka a litratúry
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Katolická univerzita v Ružomberku
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |