Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Závěry z provedeného předvýzkumu dokládají, že učebnice jakožto kurikulární artefakt, je ve výuce užívána za různým účelem, v různých fázích a formách výuky, z čehož vyplývají i specifické činnosti aktérů výuky (učitele a žáka) s ní spojené. Úkolem badatele proto zůstává nalezení vhodného designu výzkumu, který by zachytil a následně analyzoval široké spektrum těchto aktivit. V příspěvku budou diskutovány silné stránky a limity podporovaných technik ve výzkumu užívání učebnic na 2. stupni ZŠ. Tato teoretická diskuse je součástí metodologické přípravy první etapy výzkumného grantu GAČR.
- Závěry z provedeného předvýzkumu dokládají, že učebnice jakožto kurikulární artefakt, je ve výuce užívána za různým účelem, v různých fázích a formách výuky, z čehož vyplývají i specifické činnosti aktérů výuky (učitele a žáka) s ní spojené. Úkolem badatele proto zůstává nalezení vhodného designu výzkumu, který by zachytil a následně analyzoval široké spektrum těchto aktivit. V příspěvku budou diskutovány silné stránky a limity podporovaných technik ve výzkumu užívání učebnic na 2. stupni ZŠ. Tato teoretická diskuse je součástí metodologické přípravy první etapy výzkumného grantu GAČR. (cs)
- The pre-study findings indicate that the textbooks in the classroom are used for different purposes. As a consequence specific textbook-based activities emerge in teaching and learning. It is a researcher?s task to find out the appropriate research design to detect and consequently to analyze the broad range of such activities. The most frequent techniques of data collecting used for description of teaching and learning activities in the classroom are not focused on textbook-based activities. Even in international textbook research studies the methods focused primarily on textbook-based activities are sporadic. In the paper the strengths and weaknesses of available techniques are discussed and the methods for exploring the textbook use are suggested. (en)
|
Title
| - Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém
- Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém (cs)
- Textbook use in lower secondary schools as a research issue (en)
|
skos:prefLabel
| - Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém
- Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém (cs)
- Textbook use in lower secondary schools as a research issue (en)
|
skos:notation
| - RIV/61988987:17450/08:A0900RD8!RIV09-GA0-17450___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61988987:17450/08:A0900RD8
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - textbook; textbook use; textbook-based activities; curriculum materials (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Pedagogický výzkum jako podpora současné školy - sborník sdělení
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Sikorová, Zuzana
- Červenková, Iva
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |