Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The exercise and sport sciences neglected the personal meaning of physical activity. Many teachers give little attention to inward subjective experiences that occur during exercise. Exercise can be a source of satisfaction and achievement or source of disappoitment and failure. We have considered the fun and enjoyment to be a substantial part of P.E. lessons. To attain this state (set) we recommend using on the part of teachers (1) individual reference-norm orientation; (2) sufficient degree of autonomywhich is provided to students. This prerequisites are of high importance for experiencing of succes, fun, enjoyment, flow, optimal experience, task-involvement, interest, immersion into activity, etc. The self-determination theory (Deci&Ryan) serve to e lucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interest and European theory of achievement motivation. What can really be changed, in P.E. lessons, motives or %22life management skills%22 is also discussed. (en)
- Velmi často je opomíjen osobní prožitek spojený s prováděním pohybové aktivity jak v teorii, tak i ve vlastní praxi. Celá řada učitelů věnuje malou pozornost vnitřním subjektivním pocitům a zkušenostem, jež jedinec vnímá v průběhu pohybové aktivity. Cvičení může být zdrojem úspěchu, radosti a potěšení nebo naopak zdrojem zklamání, nezdaru či selhnání. Myslíme si, že radost a zábava by měly tvořit podstatnou část hodin školní tělesné výchovy. Pro snazší dosažení takového stavu doporučujeme učitelům při výuce tělesné výchovy používat zejména individuální vztahovou normu, zadávat úkoly odpovídající schopnostem žáků, orientovat je úkolově. Autodeterminační teorie (Deci&ryan) slouží k osvětlení rozdílů překryvů mezi pedagogickou teorií zájmu a evropským pojetím výkonové motivace. Co může být skutečně v hodinách tělesné výchovy změněno, je diskutováno ve vztahu k motivům a dovednostem zvládání života.
|
Title
| - Vysoký výkon či optimální prožitek. Změna paradigmatu vyučování tělesné výchovy
- Vysoký výkon či optimální prožitek. Změna paradigmatu vyučování tělesné výchovy (cs)
- On achievement or on optimal experience. A change of paradigm in teaching physical education (en)
|
skos:prefLabel
| - Vysoký výkon či optimální prožitek. Změna paradigmatu vyučování tělesné výchovy
- Vysoký výkon či optimální prožitek. Změna paradigmatu vyučování tělesné výchovy (cs)
- On achievement or on optimal experience. A change of paradigm in teaching physical education (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:_____/02:00004291!RIV/2003/MSM/120003/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:_____/02:00004291
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Achievement motivation, Personal meaning, Optimal experience, P.E. teaching: Change in paradigm (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - In: Belej M., Junger J.: Studia art et sport
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hošek, Václav
- Man, František
- Řepka, Emil
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
https://schema.org/isbn
| |