Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper deals with possibilities how to use student portfolio in postgraduate education of future teachers. It is devoted to problems of process creation and organization of work during the whole of studies. If the student portfolio is supposed to fulfill also its formative and balance functions, it is necessary to ensure its long-term guidance for it. That´s why a considerable attention is dedicated to a) submitting so called presentation portfolio at state final examinations in pedagogy and psychology and b) specification of conditions and proposal of criteria for this alternative procedure. This partial educational innovation is interesting and meaningful one-according to acquiring opinions from students; it is especially when they gain also experience for their own practice and a work with student portfolio. (en)
- Studie se zabývá možnostmi, jak využívat v pregraduální přípravě budoucích učitelů studentské portfolio. Věnuje se otázkám procesu jeho tvorby i organizace práce s ním v průběhu celého studia. Má-li studentské portfolio plnit i svou funkci formativní a bilanční, je nutno zajistit jeho dlouhodobé vedení. Proto je v textu věnována značná pozornost předkládání tzv. prezenčního portfolia u státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie a vymezení podmínek a návrhu kritérií pro tento alternativní postup. Studentům se podle získaných vyjádření tato dílčí pedagogická inovace jeví jako zajímavá a smysluplná, zejména tehdy, získají-li tímto způsobem i zkušenosti pro vlastní praxi a práci se žákovským portfoliem.
- Studie se zabývá možnostmi, jak využívat v pregraduální přípravě budoucích učitelů studentské portfolio. Věnuje se otázkám procesu jeho tvorby i organizace práce s ním v průběhu celého studia. Má-li studentské portfolio plnit i svou funkci formativní a bilanční, je nutno zajistit jeho dlouhodobé vedení. Proto je v textu věnována značná pozornost předkládání tzv. prezenčního portfolia u státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie a vymezení podmínek a návrhu kritérií pro tento alternativní postup. Studentům se podle získaných vyjádření tato dílčí pedagogická inovace jeví jako zajímavá a smysluplná, zejména tehdy, získají-li tímto způsobem i zkušenosti pro vlastní praxi a práci se žákovským portfoliem. (cs)
|
Title
| - Portfolio studenta učitelství
- Portfolio studenta učitelství (cs)
- Student teachers? portfolio (en)
|
skos:prefLabel
| - Portfolio studenta učitelství
- Portfolio studenta učitelství (cs)
- Student teachers? portfolio (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/08:00009402!RIV09-MSM-12410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/08:00009402
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - innovation of pedagogical and psychological education of future teachers; student portfolio; presentation portfolio; state final examinations in pedagogy in psychology; criteria; exploitation in practice. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Vzděláváme budoucí učitele
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Stuchlíková, Iva
- Prokešová, Ludmila
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |