Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In our schools it is possible to identify the whole range of teaching approaches that exemplify good teaching practice. What makes it different from directive or transfer pedagogy is its focus on developing and maintaining free and supportive learning environment. This approach emphasises precisely what the students are doing, not the teacher. This article gives a few examples of such approaches, and argues that should we want to effect such change in teaching practice, it might be necessary to effect first the change in thinking of many teachers and school administrators. (en)
- V našich školách lze identifikovat celou řadu učitelských postupů, které mohou sloužit jako příklad kvalitní pedagogiky. Na rozdíl od direktivní či transmisivní pedagogiky je kvalitní pedagogika zaměřena na vytváření učebního prostředí. Tyto postupy se vyznačují tím, že se soustřeďují na to, co dělají žáci. Článek uvádí příklady těchto postupů a argumentuje, že v tomto smyslu bude žřejmě třeba změnit myšlení mnohých učitelů a styl práce školy.
|
Title
| - Can we know a good school, when we see it? (en)
- Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?
- Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Can we know a good school, when we see it? (en)
- Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?
- Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/03:00004605!RIV/2004/MSM/124104/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/03:00004605
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - bricolage, pedagogic approaches, stereotype, self-reflection, educational goals, teachers' knowledge, social construction, directive pedagogy, quality teaching (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |