Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cultūra), a nikoli přirozeným (nātūra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti.
- Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cultūra), a nikoli přirozeným (nātūra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti. (cs)
- Time and Education: from Duration to Time. (Article) ? In her present article, Zuzana Svobodová explores the relationship of time, education and tradition. She asks about the nature or essential characteristics of the phenomenon of tradition, time, conversion and education. In the central chapter dealing with time, the author emphasizes the human experience of conversion from homogeneous to disparate time, which is open to all what is newly coming. Furthermore, the author explains the concept of time in the Greek and the Jewish cultures, recalls the symbolic expression and shows their similarity. In the section entitled Education, movement from duration to time, which is a self-act of education, is identified as human process (cultūra) and not the natural one (nātūra), a process that also differs from the previously targeted formation. Education as bringing to the relation with the coming, is a manifestation of responsible human freedom, which is open to (unsecured) future. (en)
|
Title
| - Čas a výchova: z trvání k času
- Time and Education: From Duration to Time (en)
- Čas a výchova: z trvání k času (cs)
|
skos:prefLabel
| - Čas a výchova: z trvání k času
- Time and Education: From Duration to Time (en)
- Čas a výchova: z trvání k času (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12260/10:00012066!RIV11-MSM-12260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12260/10:00012066
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - time; conversion; tradition; duration; education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Paideia: philosophical e-journal of Charles University
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |