Description
| - V textu nazvaném %22Kainovo znamení%22 jde o načrtnutí přístupu k druhému člověku podle Emmanuela Lévinase. Zdůrazněno je téma odpovědnosti, která je dle Lévinase základní situací člověka v dějinách, je podstatou lidství, zakládá subjektivitu (sujet), která se projevuje rukojemstvím za druhého (Être otage pour autrui). Subjektivita, která je nezaujatá svým vlastním bytím (désintéressement), která je nelhostejná (la nonindifférence) k druhému. Druhý mě oslovuje v Tváři. Tvář druhého mi sděluje příkaz i zákaz: %22Nezabiješ%22. Biblické přikázání %22TIRCÁCH%22 (Nezabiješ) naznačuje naději, že Bůh poskytne sílu, aby člověk nebyl puzen vraždit. Biblický Bůh je Bohem života (EL CHAJ) a Bohem pokoje (ADONAJ ŠÁLÓM), zabíjením ztácí člověk svou lidskou důstojnost, svobodu. Bible říká, že první vrah, Kain, byl poznamenám %22znamením, aby jej nikdo, kdo jej najde, nezabil%22 (Gn 4,15b)/%22 Then the Lord put a mark on Cain so that no one who found him would kill him. (Gn 4,15b NI
- V textu nazvaném %22Kainovo znamení%22 jde o načrtnutí přístupu k druhému člověku podle Emmanuela Lévinase. Zdůrazněno je téma odpovědnosti, která je dle Lévinase základní situací člověka v dějinách, je podstatou lidství, zakládá subjektivitu (sujet), která se projevuje rukojemstvím za druhého (Être otage pour autrui). Subjektivita, která je nezaujatá svým vlastním bytím (désintéressement), která je nelhostejná (la nonindifférence) k druhému. Druhý mě oslovuje v Tváři. Tvář druhého mi sděluje příkaz i zákaz: %22Nezabiješ%22. Biblické přikázání %22TIRCÁCH%22 (Nezabiješ) naznačuje naději, že Bůh poskytne sílu, aby člověk nebyl puzen vraždit. Biblický Bůh je Bohem života (EL CHAJ) a Bohem pokoje (ADONAJ ŠÁLÓM), zabíjením ztácí člověk svou lidskou důstojnost, svobodu. Bible říká, že první vrah, Kain, byl poznamenám %22znamením, aby jej nikdo, kdo jej najde, nezabil%22 (Gn 4,15b)/%22 Then the Lord put a mark on Cain so that no one who found him would kill him. (Gn 4,15b NI (cs)
- The text called Cain´s mark concerns the drafting of an attitude towards the other human being according to the French 20th-century philosopher Emmanuel Lévinas. It emphasizes the theme of responsibility, which - according to Lévinas - is the basic situation of people in history, it is the essence of humanity, and it establishes subjectivity (le sujet) that is manifested in being a hostage for the other (Être otage pour autrui); subjectivity that is not preoccupied by its own being (désintéressement), that is not indifferent (la nonindifférence) towards the other. One is addressed by the other in the Face. The other´s face communicates an order as well as the prohibition: %22You shall not murder%22. This Biblical commandment indicates hope that God will provide strength so that the human is not actuated to kill. God of the Bible is God of love and God of peace; by killing people lose their human dignity, their freedom. The Bible says that Cain, the first murderer, was put a mark upon (en)
|