Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Parts for bus chassis require a high level of safety. Therefore, they are usually made by die forging. Given that massive die forged parts are very heavy, replacements are sought mainly in the form of weldments. A large number of welds, however, brings internal tension to the construction which can in a superposition with operating loads cause formation of fractures. In terms of cost, time consumption and safety while minimizing mass it is therefore appropriate to produce a part with a minimum number of welds and with minimum possible weight of semi-products. Based on customer requirements a technology has been developed that allows hot drawing from thick sheet metal of two three-dimensional semi-products of chassis part which, after trimming the flange, are welded in the zero stress axis. This technological approach allows optimum weight distribution in terms of function and operational stress of the part. (en)
- Díly pro podvozky autobusů jsou součásti, u kterých je požadována vysoká úroveň bezpečnosti. Proto jsou zpravidla vyráběny nejčastěji zápustkovým kováním. Vzhledem k tomu, že masivní zápustkově kované díly mají vysokou hmotnost, jsou hledány náhrady a to převážně svařenci. Velký počet svarů však vnáší do konstrukce vnitřní pnutí, které může v superpozici s provozním namáháním způsobovat vznik lomů. Z hlediska nákladů, pracnosti a bezpečnosti při současné minimalizací hmotmosti je proto vhodné vyrobit díl s minimálním množstvím svarů a s co možná nejnižší hmotností polotovarů. Na základě požadavků zákazníka byla vyvinuta technologie umožňující vytvořit tažením za tepla z tlustého plechu dva prostorové polotovary podvozkového dílu, které se po oříznutí lemu svaří v nulové ose namáhání. Tím vznikl technologický postup umožňující optimální rozložení hmotnosti vzhledem k funkci a provoznímu namáhání dílu.
- Díly pro podvozky autobusů jsou součásti, u kterých je požadována vysoká úroveň bezpečnosti. Proto jsou zpravidla vyráběny nejčastěji zápustkovým kováním. Vzhledem k tomu, že masivní zápustkově kované díly mají vysokou hmotnost, jsou hledány náhrady a to převážně svařenci. Velký počet svarů však vnáší do konstrukce vnitřní pnutí, které může v superpozici s provozním namáháním způsobovat vznik lomů. Z hlediska nákladů, pracnosti a bezpečnosti při současné minimalizací hmotmosti je proto vhodné vyrobit díl s minimálním množstvím svarů a s co možná nejnižší hmotností polotovarů. Na základě požadavků zákazníka byla vyvinuta technologie umožňující vytvořit tažením za tepla z tlustého plechu dva prostorové polotovary podvozkového dílu, které se po oříznutí lemu svaří v nulové ose namáhání. Tím vznikl technologický postup umožňující optimální rozložení hmotnosti vzhledem k funkci a provoznímu namáhání dílu. (cs)
|
Title
| - Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla
- Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla (cs)
- Technological process for hot deep drawing of bus chassis part (en)
|
skos:prefLabel
| - Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla
- Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla (cs)
- Technological process for hot deep drawing of bus chassis part (en)
|
skos:notation
| - RIV/49777513:23210/12:43898920!RIV13-MSM-23210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(1M06032), P(ED2.1.00/03.0093)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Navržená a zrealizovaná technologie umožňuje průmyslovou výrobu tváření prostorových součástí z tlustých plechů za tepla. Výrobní cena jednoho polotovaru se pohybuje v rozmezí 385,- až 415,- EUR. Při předpokládané roční výrobě 300 ks a zisku 10% je předpokládaný ekonomický přínos 300 000,- Kč ročně.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/49777513:23210/12:43898920
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - drawn parts from thick sheet metal; hot sheet metal drawing (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open.../licencniPoplatek
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Technologii ověřil: 15. 8. - 31. 10. 2012 CZECH PRECISION FORGE, a.s. IČ: 26700239, č. protokolu 04/12. Technologie se na základě licenční smlouvy pouzívá v CPF. Výsledek byl vyroben, otestován a je využíván příjemcem ZČU
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Macháček, Josef
- Mašek, Bohuslav
- Majer, Miroslav
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |