About: Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Parts for bus chassis require a high level of safety. Therefore, they are usually made by die forging. Given that massive die forged parts are very heavy, replacements are sought mainly in the form of weldments. A large number of welds, however, brings internal tension to the construction which can in a superposition with operating loads cause formation of fractures. In terms of cost, time consumption and safety while minimizing mass it is therefore appropriate to produce a part with a minimum number of welds and with minimum possible weight of semi-products. Based on customer requirements a technology has been developed that allows hot drawing from thick sheet metal of two three-dimensional semi-products of chassis part which, after trimming the flange, are welded in the zero stress axis. This technological approach allows optimum weight distribution in terms of function and operational stress of the part. (en)
  • Díly pro podvozky autobusů jsou součásti, u kterých je požadována vysoká úroveň bezpečnosti. Proto jsou zpravidla vyráběny nejčastěji zápustkovým kováním. Vzhledem k tomu, že masivní zápustkově kované díly mají vysokou hmotnost, jsou hledány náhrady a to převážně svařenci. Velký počet svarů však vnáší do konstrukce vnitřní pnutí, které může v superpozici s provozním namáháním způsobovat vznik lomů. Z hlediska nákladů, pracnosti a bezpečnosti při současné minimalizací hmotmosti je proto vhodné vyrobit díl s minimálním množstvím svarů a s co možná nejnižší hmotností polotovarů. Na základě požadavků zákazníka byla vyvinuta technologie umožňující vytvořit tažením za tepla z tlustého plechu dva prostorové polotovary podvozkového dílu, které se po oříznutí lemu svaří v nulové ose namáhání. Tím vznikl technologický postup umožňující optimální rozložení hmotnosti vzhledem k funkci a provoznímu namáhání dílu.
  • Díly pro podvozky autobusů jsou součásti, u kterých je požadována vysoká úroveň bezpečnosti. Proto jsou zpravidla vyráběny nejčastěji zápustkovým kováním. Vzhledem k tomu, že masivní zápustkově kované díly mají vysokou hmotnost, jsou hledány náhrady a to převážně svařenci. Velký počet svarů však vnáší do konstrukce vnitřní pnutí, které může v superpozici s provozním namáháním způsobovat vznik lomů. Z hlediska nákladů, pracnosti a bezpečnosti při současné minimalizací hmotmosti je proto vhodné vyrobit díl s minimálním množstvím svarů a s co možná nejnižší hmotností polotovarů. Na základě požadavků zákazníka byla vyvinuta technologie umožňující vytvořit tažením za tepla z tlustého plechu dva prostorové polotovary podvozkového dílu, které se po oříznutí lemu svaří v nulové ose namáhání. Tím vznikl technologický postup umožňující optimální rozložení hmotnosti vzhledem k funkci a provoznímu namáhání dílu. (cs)
Title
  • Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla
  • Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla (cs)
  • Technological process for hot deep drawing of bus chassis part (en)
skos:prefLabel
  • Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla
  • Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla (cs)
  • Technological process for hot deep drawing of bus chassis part (en)
skos:notation
  • RIV/49777513:23210/12:43898920!RIV13-MSM-23210___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1M06032), P(ED2.1.00/03.0093)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Navržená a zrealizovaná technologie umožňuje průmyslovou výrobu tváření prostorových součástí z tlustých plechů za tepla. Výrobní cena jednoho polotovaru se pohybuje v rozmezí 385,- až 415,- EUR. Při předpokládané roční výrobě 300 ks a zisku 10% je předpokládaný ekonomický přínos 300 000,- Kč ročně.
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 173456
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/49777513:23210/12:43898920
http://linked.open...terniIdentifikace
  • FOR_TC_04-12
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open...vai/riv/kategorie
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • drawn parts from thick sheet metal; hot sheet metal drawing (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F1AEFF80674E]
http://linked.open.../licencniPoplatek
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Technologii ověřil: 15. 8. - 31. 10. 2012 CZECH PRECISION FORGE, a.s. IČ: 26700239, č. protokolu 04/12. Technologie se na základě licenční smlouvy pouzívá v CPF. Výsledek byl vyroben, otestován a je využíván příjemcem ZČU
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Macháček, Josef
  • Mašek, Bohuslav
  • Majer, Miroslav
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 23210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 64 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software