Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper deals with the possibilities of primary school pupils increasing interest in the study at technical secondary schools and the possibilities of increasing the high school students interest in the study of the engineering universities. It presents the course and the results of a three -year project ESF “STARTTECH – Start with the technique” which was realized in Technical university of Liberec (TUL) in cooperation with the Secondary school of mechanical and electrical studies and also with Higher college in Liberec (SPŠSE) in years 2009 to 2012. The project is a consequence of long term and very close cooperation between TUL and SPSSE. In the range of the project the motivation strategy, which is one of the options to present the results of research and development to the broad public, was further developed, primarily for children and young people. Motivation strategy involves also parents and teachers motivation, because school and family support is very important for children's interest increasing and choice of profession,. For the evaluation of chosen strategy success, statistical graphs of individual project phases are introduced. Factors, which most influenced the interest in the technical branches at the primary school pupil's decisions for the secondary school choice, are identified. Temporary completed project takes up TUL next project. The paper outlines its basic parts and new opportunities for students, educators and the general public. (en)
- Příspěvek se zabývá možnostmi zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium technických SŠ a možnostmi zvýšení zájmu studentů SŠ o studium technických oborů VŠ. Je prezentován průběh a výsledky tříletého projektu ESF „STARTTECH – Začni s technikou“, který byl realizován na Technické univerzitě v Liberci (TUL) ve spolupráci se Střední průmyslovou školou strojní a elektrotechnickou a Vyšší odbornou školou Liberec (SPŠSE) v letech 2009 – 2012. Projekt je důsledkem dlouhodobé velmi úzké spolupráce mezi TUL a SPŠSE. V průběhu projektu byla spolupráce dále rozvinuta o technickou podporu učitelů SPŠSE. V rámci projektu byla společně vytvořena a rozvinuta motivační strategie, která je jednou z možností zpřístupnění výsledků vývoje techniky a výzkumu veřejnosti – především dětem a mladým lidem. Motivační strategie zahrnuje i motivaci rodičů a učitelů technických předmětů, protože podpora rodiny a školy je pro podporu zájmů dětí a volbu povolání důležitá. Pro vyhodnocení úspěšnosti zvolené motivační strategie jsou uvedeny statistické grafy vlivu fází projektu a jsou identifikovány faktory, které měly na ovlivnění zájmu o technické obory při rozhodování o výběru střední školy u žáků ZŠ největší vliv. Na ukončený projekt navazuje TUL dalším projektem. Jsou zde nastíněny jeho základní části a nové možnosti pro studenty, pedagogy i širokou veřejnost.
- Příspěvek se zabývá možnostmi zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium technických SŠ a možnostmi zvýšení zájmu studentů SŠ o studium technických oborů VŠ. Je prezentován průběh a výsledky tříletého projektu ESF „STARTTECH – Začni s technikou“, který byl realizován na Technické univerzitě v Liberci (TUL) ve spolupráci se Střední průmyslovou školou strojní a elektrotechnickou a Vyšší odbornou školou Liberec (SPŠSE) v letech 2009 – 2012. Projekt je důsledkem dlouhodobé velmi úzké spolupráce mezi TUL a SPŠSE. V průběhu projektu byla spolupráce dále rozvinuta o technickou podporu učitelů SPŠSE. V rámci projektu byla společně vytvořena a rozvinuta motivační strategie, která je jednou z možností zpřístupnění výsledků vývoje techniky a výzkumu veřejnosti – především dětem a mladým lidem. Motivační strategie zahrnuje i motivaci rodičů a učitelů technických předmětů, protože podpora rodiny a školy je pro podporu zájmů dětí a volbu povolání důležitá. Pro vyhodnocení úspěšnosti zvolené motivační strategie jsou uvedeny statistické grafy vlivu fází projektu a jsou identifikovány faktory, které měly na ovlivnění zájmu o technické obory při rozhodování o výběru střední školy u žáků ZŠ největší vliv. Na ukončený projekt navazuje TUL dalším projektem. Jsou zde nastíněny jeho základní části a nové možnosti pro studenty, pedagogy i širokou veřejnost. (cs)
|
Title
| - Motivation of pupils and high school students to study technical fields (en)
- Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů
- Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů (cs)
|
skos:prefLabel
| - Motivation of pupils and high school students to study technical fields (en)
- Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů
- Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů (cs)
|
skos:notation
| - RIV/46747885:24220/12:#0002125!RIV13-MSM-24220___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46747885:24220/12:#0002125
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Motivation; Technical Disciplines; Career planning; Motivational strategies; Children's university (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2012
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |