Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The pilot operation no.2 lasted from 2011 to 2013. The optical cables BOTDA was instrumented in order to detect deformations of the primary lining of the Middle Tunnel on the construction site Metro V. A in Prague. In the vicinity of the Middle Tunnel bench took place the excavation of adjacent railway tunnels leading to the Petřiny Station. They have been excavated one after another by two earth shields EPB (Earth Pressure Balance) - the left railway tunnel has been excavated first (by the shield S609 “Tonda”); the right railway tunnel has been excavated afterwards (by the shield S610 “Adéla”). The instrumentation of two longitudinal measuring lines and one cross measuring profile was done; the longitudinal line consisted of two parts installed closely one above the other in a left bench in order to have the possibility of the comparison of two different forms of the installation, including particular influences of the environment. The first part of the cable was fixed to the lining in points, the other part was continuously connected with the lining (it was put into the groove which had been made in the lining and afterwards cemented). The total length of measuring lines was approximately 80m, the length of the passive cable was 680m. Verification measurements were provided by convergence belt and by means of geodetic methods. By the comparison of BOTDA to verification measurements it has been proven that the installation has been a functional measuring system able to detect deformations of the primary lining of a tunnel by distributed measurement method BOTDA. (en)
- Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 „Tonda“) a poté pravý traťový tunel (štít S610 „Adéla“). Byla provedena instrumentace dvou podélných měřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geodetickými metodami a pomocí konvergenčního pásma a při srovnání všech měření prokázala tato instalace funkční měřicí systém pro detekci deformací primárního ostění tunelu distribuovaným měřením metodou BOTDA.
- Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 „Tonda“) a poté pravý traťový tunel (štít S610 „Adéla“). Byla provedena instrumentace dvou podélných měřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geodetickými metodami a pomocí konvergenčního pásma a při srovnání všech měření prokázala tato instalace funkční měřicí systém pro detekci deformací primárního ostění tunelu distribuovaným měřením metodou BOTDA. (cs)
|
Title
| - Monitoring of a particular selected geotechnical construction and simultaneous verification measurement (en)
- Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření
- Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření (cs)
|
skos:prefLabel
| - Monitoring of a particular selected geotechnical construction and simultaneous verification measurement (en)
- Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření
- Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření (cs)
|
skos:notation
| - RIV/41192168:_____/13:#0000079!RIV14-MPO-41192168
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Cena vystrojení je individuální podle podmínek lokality a požadavků na sledování. Hrubý odhad pro podpovrchovou instrumentaci a soubor měření činí cca 4-10 tis. Kč/m. Ekonomický přínos je ovlivněn infrastrukturou sledované oblasti a zejména výší následků škod vyvolaných deformacemi na povrchu území, které lze užitím systémů testovaných v poloprovozu omezit společně s užitím vhodných opatření při ražení tunelu. Přínos lze odhadovat v násobcích ceny instalací a měření. Tyto systému mohou přispět i ke snížení nákladů na pojistné v dané oblasti.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/41192168:_____/13:#0000079
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - BOTDR; BOTDA; geotechnical monitoring; tunnelling (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open.../licencniPoplatek
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Vystrojení pro sledování deformací ostění tunelu v podélném a příčném směru pomocí optických měřicích kabelů metodou BOTDR/BOTDA. Licenční smlouva nebyla uzavřena. Ing. Marek Záleský, Ph.D., ARCADIS CZ a.s., divize Geotechnika, Geologická 988/4, 152 00 Praha 5. Tel. 234 654 119, e-mail: marek.zalesky@arcadis.cz
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Záleský, Jan
- Šašek, L.
- Záleský, Marek
- Demuth, J.
- Čápová, Kristýna
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |