Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - This crankshaft is designed for a supercharged two-stroke compression-ignition opposed-piston aircraft engine. Crankshaft construction, therefore, largely reflects the requirements of high stiffness and low weight simultaneously. Semi-finished crankshaft is smith forging of material 32CrMo4. The final design is whole machined and there is used chemical-heat treatment of the exposed areas.
- This crankshaft is designed for a supercharged two-stroke compression-ignition opposed-piston aircraft engine. Crankshaft construction, therefore, largely reflects the requirements of high stiffness and low weight simultaneously. Semi-finished crankshaft is smith forging of material 32CrMo4. The final design is whole machined and there is used chemical-heat treatment of the exposed areas. (en)
|
Title
| - Crankshaft of Aircraft Two-cylinder Engine
- Crankshaft of Aircraft Two-cylinder Engine (en)
|
skos:prefLabel
| - Crankshaft of Aircraft Two-cylinder Engine
- Crankshaft of Aircraft Two-cylinder Engine (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216305:26210/11:PR25653!RIV12-MSM-26210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Z důvodu předpokládané malosériové výroby zmiňovaného motoru, popisovaný klikový hřídel svojí technologičností významně snižuje výrobní náklady (zejména na pořízení kovacích zápustek).
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216305:26210/11:PR25653
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - crankshaft, two-cylinder engine, aircraft engine (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...okalizaceVysledku
| - Laboratoře C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – Technická 2896/2, 616 69 Brno
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Pár celkově obráběných klikových hřídelů je určen k zabudování do přeplňovaného dvoudobého vznětového dvouválcového letadlového motoru s protiběžnými písty, souproudým vyplachováním a tlakovým oběhovým mazáním. Hlavní i ojniční ložiska jsou navržena coby kluzná a oba klikové hřídele jsou vzájemně spojeny soustavou ozubených kol, sloužících současně jako reduktor otáček vrtule. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – Technická 2896/2, 616 69 Brno.
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Drápal, Lubomír
- Novotný, Pavel
- Píštěk, Václav
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |