Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Zkušenosti získané při nedávných, a bohužel mnohdy tragických, nehodách v silničních tunelech prokázaly, že při požáru je ostění tunelu velmi intenzivně destruováno vysokými teplotami. Jedním z dominantních materiálů, který je pro realizaci ostění silničních tunelů používán je beton, a to zpravidla beton, který je aplikován technologií stříkaného betonu (tzv. torkretáží). Technologie stříkaných betonů pochopitelně klade na používaný materiál řadu specifických požadavků, jako například nároky na vysokou zpracovatelnost čerstvé směsi, rychlý nárůst počátečních pevností atd. Tématem předkládaného článku je vývoj betonové směsi určené technologii stříkaného betonu tak, aby tento materiál byl v maximální míře odolný vůči působení extrémních teplot vyvíjených požárem. Je zřejmé, že použití těchto betonů je jednou z cest, jejichž cílem je zvýšit požární bezpečnost silničních tunelů (cs)
- It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels
- It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels (en)
|
Title
| - STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE
- Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám (cs)
- STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE (en)
|
skos:prefLabel
| - STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE
- Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám (cs)
- STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216305:26110/06:PU64913!RIV08-MSM-26110___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(GP103/04/P006), Z(MSM0021630511)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216305:26110/06:PU64913
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - APPRAISAL, REINFORCED CONCRETE, JAMB STONE, DADO TUNNELS, EXPOSED, AGGRESSIVE, CONDITIONS, PREDICT ITS DURABILITY (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - serviceability of underground structures
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bydžovský, Jiří
- Dufka, Amos
- Šnirch, Zdeněk
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |