About: The role of pragmatic competence in teaching Czech as a foreign language and social identity formation     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The authors of this text presented the interactionistist analysis of meaning that lies basis thanks to it the relationship of communication and integration is seen in a new context. It deals with the tight involvement of language acquisition in the formation of social identity. Both were examined in the process of the development of pragmatic competence as the fundamental component of communicative competence. The alternative stance offered by the authors underlined and explained the major tendencies of foreign language teaching – to distance themselves from narrowly linguistic approach and to aim at communications thoroughly. At the end of the text, the authors introduced a hint of a possible research design that grasps the relationship between pragmatic competence and social identity. (en)
  • Na základě výzkumu interakcionistické analýzy významu v textu autoři představili nový, širší pohled na souvislost mezi komunikací a integrací, který osvojování jazyka vnímá na pozadí utváření sociální identity. K tomuto osvojování dochází v průběhu rozvoje pragmatické kompetence (která je stěžejní složkou komunikační kompetence) imigranta / cizince v kontextu přijímání dalšího/cizího jazyka. Text poukázal na významnou spojitost mezi interakcí komunikujících, jejich pragmatickou kompetencí a jejich sociální identitou. Zdůraznil význam interakcí a pragmatické kompetence a kritizoval důraz na organizační složku jazyka. Na základě tohoto pojetí autoři navrhnuli novým způsobem chápat vztah mezi pragmatickou a organizační složkou komunikace a z toho vyplývající změnu v oborových didaktikách (nejen) cizích jazyků. V závěru textu představili možnost výzkumného uchopení vztahu pragmatické kompetence a sociální identity.
  • Na základě výzkumu interakcionistické analýzy významu v textu autoři představili nový, širší pohled na souvislost mezi komunikací a integrací, který osvojování jazyka vnímá na pozadí utváření sociální identity. K tomuto osvojování dochází v průběhu rozvoje pragmatické kompetence (která je stěžejní složkou komunikační kompetence) imigranta / cizince v kontextu přijímání dalšího/cizího jazyka. Text poukázal na významnou spojitost mezi interakcí komunikujících, jejich pragmatickou kompetencí a jejich sociální identitou. Zdůraznil význam interakcí a pragmatické kompetence a kritizoval důraz na organizační složku jazyka. Na základě tohoto pojetí autoři navrhnuli novým způsobem chápat vztah mezi pragmatickou a organizační složkou komunikace a z toho vyplývající změnu v oborových didaktikách (nejen) cizích jazyků. V závěru textu představili možnost výzkumného uchopení vztahu pragmatické kompetence a sociální identity. (cs)
Title
  • The role of pragmatic competence in teaching Czech as a foreign language and social identity formation (en)
  • Role pragmatické kompetence ve výuce češtiny jako cizího jazyka a utváření sociální identity
  • Role pragmatické kompetence ve výuce češtiny jako cizího jazyka a utváření sociální identity (cs)
skos:prefLabel
  • The role of pragmatic competence in teaching Czech as a foreign language and social identity formation (en)
  • Role pragmatické kompetence ve výuce češtiny jako cizího jazyka a utváření sociální identity
  • Role pragmatické kompetence ve výuce češtiny jako cizího jazyka a utváření sociální identity (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/11:00054765!RIV12-MSM-14410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 227539
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/11:00054765
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Interacionist analysis of meaning; social identity; pragmatic competence; language; interaction; Czech as a foreign language; Czech as a second language; immigrant; foreigner (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A97E6384419E]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogická orientace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 21
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šíp, Radim
  • Hrdá, Martina
issn
  • 1211-4669
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software