Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In chapter, research on teaching methods is introduced. Authors open the chapter with a definition of the term teaching method and contrast it with the term scientific method. They summarise research done by American, German and Czech researchers that concentrated on teaching methods. Based on the review, the authors identify two main thematic domains of research on teaching methods: research focusing on the teachers repertoire of teaching methods and research focusing on the effectiveness of particular teaching methods. Some difficulties in understanding the concept of teaching method are presented. Towards the end of the chapter, perspectives for future research on teaching methods are discussed. (en)
- Kapitola je uvedením do problematiky výzkumu výukových metod. Autoři nejprve vymezují pojem výuková metoda a odlišují jej od pojmu vědecká metoda. Následně podávají přehled o amerických, německých a českých výzkumech, v nichž byly výukové metody sledovány. Na základě rozboru prezentovaných výzkumů autoři identifikují dvě hlavní tematické oblasti výzkumu výukových metod. Jedná se o: (1) výzkumy zaměřené na učitelův metodický repertoár; (2) výzkumy zaměřené na efektivitu výukových metod. Následuje pojednání o problémech spojených s operacionalizací pojmu výuková metoda a představení hlavních metod jejich výzkumu. Závěrem autoři naznačují perspektivy výzkumu výukovým metod.
- Kapitola je uvedením do problematiky výzkumu výukových metod. Autoři nejprve vymezují pojem výuková metoda a odlišují jej od pojmu vědecká metoda. Následně podávají přehled o amerických, německých a českých výzkumech, v nichž byly výukové metody sledovány. Na základě rozboru prezentovaných výzkumů autoři identifikují dvě hlavní tematické oblasti výzkumu výukových metod. Jedná se o: (1) výzkumy zaměřené na učitelův metodický repertoár; (2) výzkumy zaměřené na efektivitu výukových metod. Následuje pojednání o problémech spojených s operacionalizací pojmu výuková metoda a představení hlavních metod jejich výzkumu. Závěrem autoři naznačují perspektivy výzkumu výukovým metod. (cs)
|
Title
| - Výukové metody jako předmět výzkumu
- Teaching methods as an research fields (en)
- Výukové metody jako předmět výzkumu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Výukové metody jako předmět výzkumu
- Teaching methods as an research fields (en)
- Výukové metody jako předmět výzkumu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/09:00038218!RIV10-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/09:00038218
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - research on teaching; teaching methods; effectivness (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Pedagogický výzkum v teorii a praxi
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Janík, Tomáš
- Maňák, Josef
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |