Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V zemích, kde se vzdělávání učitelů realizuje na univerzitách, vystupuje do popředí otázka legitimizace didaktiky jako vědy s průkaznými výsledky. V těchto souvislostech se autoři zamýšlejí nad problémem vztahu mezi teorií a školní praxí. Upozorňují, že „tvorba školy“ se odehrává prostřednictvím konkrétních kurikulárních dokumentů. S odkazem na Shulmanův koncept „didaktická znalost obsahu“ upozorňují na dvojdimenzionálnost oborových didaktik a pro potřeby empirického výzkumu charakterizují struktura vztahů mezi čtyřmi pozorovatelnými body: (I) faktem oboru vědy či umění, (II) faktem didaktického jednání učitele, (III) faktem učebního výkonu žáka, (IV) faktickým stavem kulturního a společenského kontextu (etického, ekonomického, politického, náboženského, estetického atd.).
- V zemích, kde se vzdělávání učitelů realizuje na univerzitách, vystupuje do popředí otázka legitimizace didaktiky jako vědy s průkaznými výsledky. V těchto souvislostech se autoři zamýšlejí nad problémem vztahu mezi teorií a školní praxí. Upozorňují, že „tvorba školy“ se odehrává prostřednictvím konkrétních kurikulárních dokumentů. S odkazem na Shulmanův koncept „didaktická znalost obsahu“ upozorňují na dvojdimenzionálnost oborových didaktik a pro potřeby empirického výzkumu charakterizují struktura vztahů mezi čtyřmi pozorovatelnými body: (I) faktem oboru vědy či umění, (II) faktem didaktického jednání učitele, (III) faktem učebního výkonu žáka, (IV) faktickým stavem kulturního a společenského kontextu (etického, ekonomického, politického, náboženského, estetického atd.). (cs)
- In every country where teacher training is provided at universities, the question of the legitimacy of didactics as a science with demonstrable results has been coming to the fore. In this context the authors discuss the problem of the relations between theory and school practice of subject didactics as the "creation of the school". The authors argue that the "creation of the school" happens through concrete curriculuar documents-texts, which in terms of theme relate on the one hand to the field of educational theory and psychology, and on the other to the individual subject in the arts and science that are taught at the school. The autors deduce from this that the fact whith which didactics is concerned in its theories and specific studies have a two-dimensional character. (en)
|
Title
| - Teorie, výzkum a tvorba školy
- Teorie, výzkum a tvorba školy (cs)
- Theory, research and school development (en)
|
skos:prefLabel
| - Teorie, výzkum a tvorba školy
- Teorie, výzkum a tvorba školy (cs)
- Theory, research and school development (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/06:00018170!RIV10-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/06:00018170
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - didactics; school; educational theory; educational practice; research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |