Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek řeší metodologickou otázku rozdílů mezi tím, jak filmová studia na jedné straně a mediální studia na straně druhé pojímají dějiny filmu jako média. Rozdíly pramení nejen z převážně zábavní funkce filmové kultury, ale také z institucionální historie filmových studií vzhledem k mediálním studiím jako dvou akademických disciplín. Článek dospívá k závěru, že filmová i mediální studia by měla rozšířit svůj záběr a definici filmu, aby tak mohla zahrnout film do širších dějin médií. Otázka je řešena na 3 příkladech z dějin filmu jako média: raná kinematografie, nástup zvukového filmu a současné multimediální korporace.
- Článek řeší metodologickou otázku rozdílů mezi tím, jak filmová studia na jedné straně a mediální studia na straně druhé pojímají dějiny filmu jako média. Rozdíly pramení nejen z převážně zábavní funkce filmové kultury, ale také z institucionální historie filmových studií vzhledem k mediálním studiím jako dvou akademických disciplín. Článek dospívá k závěru, že filmová i mediální studia by měla rozšířit svůj záběr a definici filmu, aby tak mohla zahrnout film do širších dějin médií. Otázka je řešena na 3 příkladech z dějin filmu jako média: raná kinematografie, nástup zvukového filmu a současné multimediální korporace. (cs)
- The article raises a question of differences between how film studies and media studies understand history of film as a medium. The differences stem not only from predominantly entertainment function of film culture, but also from the institutional history of film studies versus media studies as distinct academic disciplines. Both film and media studies need to broaden its scope to include film into larger media history: film scholars must overcome mono-medial and aesthetic perspective, while media scholars need to balance mass-communication aspects of media with entertainment and aesthetic functions. To illustrate how film history itself invites us to include cinema into larger media history, the article uses three examples: early cinema, the coming of sound film, and contemporary media industry that incorporates film as a partial platform within complex multimedia companies, products and cultural strategies. (en)
|
Title
| - Film a kinematografie jako součást dějin médií
- Film a kinematografie jako součást dějin médií (cs)
- Film and Cinema as a Part of Media History (en)
|
skos:prefLabel
| - Film a kinematografie jako součást dějin médií
- Film a kinematografie jako součást dějin médií (cs)
- Film and Cinema as a Part of Media History (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14210/11:00050596!RIV12-GA0-14210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14210/11:00050596
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - film studies; film history; early cinema; coming of sound film; multimedia conglomerates (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník Národního muzea v Praze. Řada C – Literární historie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |