About: Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • There is a broad consensus about the existence of a gap between educational research and practice. The design-based research approach was used as tool to improve our understanding of this barrier and diminish it. We have designed and tested model of teachers’ continuing professional development during a two year partnership between School of Education of Charles University Prague and 12 elementary schools in Prague. (en)
  • Panuje shoda o existenci bariér mezi pedagogickým výzkumem a praxí. Stať představuje design-based research jako možnost jejich překonávání a způsob identifikace faktorů, které bariéry ovlivňují. Byl navrhnut, průběžně ověřován a upravován model dalšího vzdělávání učitelů vycházející z dvouleté spolupráce mezi Pedagogickou fakultou UK v Praze a 12 pražskými základními školami.
  • Panuje shoda o existenci bariér mezi pedagogickým výzkumem a praxí. Stať představuje design-based research jako možnost jejich překonávání a způsob identifikace faktorů, které bariéry ovlivňují. Byl navrhnut, průběžně ověřován a upravován model dalšího vzdělávání učitelů vycházející z dvouleté spolupráce mezi Pedagogickou fakultou UK v Praze a 12 pražskými základními školami. (cs)
Title
  • Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů
  • Design-based research in the searching the ways of continuing professional development of teachers (en)
  • Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů (cs)
skos:prefLabel
  • Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů
  • Design-based research in the searching the ways of continuing professional development of teachers (en)
  • Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/08:00110367!RIV09-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 362741
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/08:00110367
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teachers’ professional development; design research; design; based research; adult learning (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3F64AB58D9FC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Orbis scholae
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Starý, Karel
  • Dvořák, Dominik
  • Chvál, Martin
  • Marková, Karolina
issn
  • 1802-4637
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software