Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako %22třetího členu%22 mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry.
- Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako %22třetího členu%22 mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry. (cs)
- The subject of the study is the question of the relationships of the theory of education to philosophy, science and human conduct. Author argues for the ambiguous methodological grounding of the theory of education and its flexible position in the system of pedagogic disciplines. The basic integrating link of the text is the conception of the theory of education as the %22third link%22 among a few modifications of the basic contradiction, which lies in the tension between philosophical reflection of the whole and scientific striving for specialisation, and also in the parallel emphasise on the neutrality of the scientific process of acquiring knowledge and educational responsibility for the realisation of a certain ideal. The study tries to show that the theory of education can be understood as a theory of pedagogical antinomies and as a theory of the search for the appropriate ratio between critical reflection and scientific precision in view of the demands of a particular educational situation. (en)
|
Title
| - Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science (en)
- Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou
- Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou (cs)
|
skos:prefLabel
| - Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science (en)
- Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou
- Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/14:10291275!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/14:10291275
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - social needs; human conduct; philosophical reflection universality; explanation; antinomies and ambiguity; education; Theory (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |