About: Procedurální systém učení a dyslexie - nový, komplexnější přístup k dyslektickým obtížím?     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The text introduces a rather new approach toward dyslexia - the so called procedural learning diffi-culties hypothesis, which was introduced by R. Nicolson and A. Fawcett in the first decade of this century. A theoretical part of the paper compares declarative and procedural learning systems, sometimes referred to as declarative and procedural memory, and emphasizes their main features and their links to dyslexia. The text then briefly describes an experimental research project which aimed at proving the procedural learning difficulties hypothesis. Our current results show that the transmission from declarative to procedural information processing seems rather difficult in a group of individuals with dyslexia compared to the intact population. The results were statistically signifi-cant when time and an amount of mistakes were considered. Finally the results are discussed from practical perspective, particularly when considering an appropriate intervention for individuals with dyslexia. (en)
  • Příspěvek seznamuje s relativně novým přístupem k problematice dyslexie - tzv. hypotézou proce-durálních výukových obtíží, kterou před několika lety představili autoři R. Nicolson a A. Fawcett. Teoretická část vymezuje principy deklarativního a procedurálního systému učení, někdy označova-ných pouze jako deklarativní a procedurální paměť, a poukazuje na jejich souvislosti s tradičními dyslektickými obtížemi. Následuje stručné představení výzkumného projektu, který formou expe-rimentální studie prověřoval uvedenou hypotézu obou autorů. Současné výsledky naznačují, že přechod od deklarativního k procedurálnímu zpracování informací se jedincům s dyslexií skutečně nedaří na takové úrovni jako v intaktní populaci. Obě sledované skupiny vykazovaly statisticky vý-znamně odlišné výsledky z hlediska tempa zpracování i chybovosti. V závěru jsou diskutovány mož-nosti praktických dopadů popsaného přístupu při hledání vhodné intervence u jedinců s dyslexií.
  • Příspěvek seznamuje s relativně novým přístupem k problematice dyslexie - tzv. hypotézou proce-durálních výukových obtíží, kterou před několika lety představili autoři R. Nicolson a A. Fawcett. Teoretická část vymezuje principy deklarativního a procedurálního systému učení, někdy označova-ných pouze jako deklarativní a procedurální paměť, a poukazuje na jejich souvislosti s tradičními dyslektickými obtížemi. Následuje stručné představení výzkumného projektu, který formou expe-rimentální studie prověřoval uvedenou hypotézu obou autorů. Současné výsledky naznačují, že přechod od deklarativního k procedurálnímu zpracování informací se jedincům s dyslexií skutečně nedaří na takové úrovni jako v intaktní populaci. Obě sledované skupiny vykazovaly statisticky vý-znamně odlišné výsledky z hlediska tempa zpracování i chybovosti. V závěru jsou diskutovány mož-nosti praktických dopadů popsaného přístupu při hledání vhodné intervence u jedinců s dyslexií. (cs)
Title
  • Procedurální systém učení a dyslexie - nový, komplexnější přístup k dyslektickým obtížím?
  • Procedurální systém učení a dyslexie - nový, komplexnější přístup k dyslektickým obtížím? (cs)
  • Procedural system of learning and dyslexia - new, complex approach to dyslexic difficulties? (en)
skos:prefLabel
  • Procedurální systém učení a dyslexie - nový, komplexnější přístup k dyslektickým obtížím?
  • Procedurální systém učení a dyslexie - nový, komplexnější přístup k dyslektickým obtížím? (cs)
  • Procedural system of learning and dyslexia - new, complex approach to dyslexic difficulties? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/14:10288546!RIV15-GA0-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/0594)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 39880
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/14:10288546
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • research; declarative memory; declarative learning; procedural memory; procedural learning; dyslexia (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2BC42EF5BE40]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Škola jako místo setkávání 2014 aneb Myslím a cítím, tedy jsem: Sborník příspěvků z konference konané 11. dubna 2014
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Morávková Krejčová, Lenka
  • Bodnárová, Zuzana
  • Stehlík, Luděk
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7308-506-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software