Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Text se snaží pojmenovat některé nemyšlené či málo diskutované problematické aspekty procesu profesionalizace učitelského povolání. Staví se na stranu pojetí učitelství jako povolání-poslání. Uznává legitimitu profesionalizačních snah, ale poukazuje zároveň na důležité momenty v práci učitele, které je třeba ošetřit zvlášť, nad rámec profesionalizačního úsilí. Pohybuje se mezi třemi hlavními motivy. Konkrétně mezi (1) úvahou o kontradikci technicko (didakticko) etického charakteru učitelství, (2) kritikou instrumentálního pojetí kultury jako prostředku k profesionální adaptaci a v této souvislosti kritikou profesionalizace univerzity a konečně (3) úvahou o vztahu naučitelného a nenaučitelného v učitelské profesi.
- Text se snaží pojmenovat některé nemyšlené či málo diskutované problematické aspekty procesu profesionalizace učitelského povolání. Staví se na stranu pojetí učitelství jako povolání-poslání. Uznává legitimitu profesionalizačních snah, ale poukazuje zároveň na důležité momenty v práci učitele, které je třeba ošetřit zvlášť, nad rámec profesionalizačního úsilí. Pohybuje se mezi třemi hlavními motivy. Konkrétně mezi (1) úvahou o kontradikci technicko (didakticko) etického charakteru učitelství, (2) kritikou instrumentálního pojetí kultury jako prostředku k profesionální adaptaci a v této souvislosti kritikou profesionalizace univerzity a konečně (3) úvahou o vztahu naučitelného a nenaučitelného v učitelské profesi. (cs)
- The text focuses on some of the unthought-of or little discussed aspects of the teacher professionalization process. Though the author recognizes the legitimity of professionalization trends, he sides with the concept of teaching as a vocation. The text draws attention to the important dimensions of teaching that need to be dealt with individually and blond the scope of professionalization efforts. It oscillates among these three main motives: first, a contradiction between technical and ethical character of teaching, second, a critique of the instrumental concept of culture as a tool for professional adaptation, and, consequently, of the professionalization of university. Finally, the relation between the %22teachable%22 and the %22un-teachable%22 in the teaching profession. (en)
|
Title
| - Profese a povolání. K úskalím procesu profesionalizace učitelství.
- Profese a povolání. K úskalím procesu profesionalizace učitelství. (cs)
- Profession and vocation. On some difficulties of the teacher professionalization process. (en)
|
skos:prefLabel
| - Profese a povolání. K úskalím procesu profesionalizace učitelství.
- Profese a povolání. K úskalím procesu profesionalizace učitelství. (cs)
- Profession and vocation. On some difficulties of the teacher professionalization process. (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/13:10195993!RIV14-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/13:10195993
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - instrumentalization of education.; university; culture and its relativization; teachers education; ethical and technical dimension of being a teacher; profession and vocation; professionalization; teacher (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |