Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Řada studií prokázala, že aktivace určitého sociálního stereotypu může ovlivnit následující výkon. Cílem naší studie bylo zjistit, zda aktivace stereotypu posluchače určitého hudebního žánru může ovlivnit mentální výkon, učení cizích slov. V prvním experimentu bylo zjištěno, že preference žánru klasická hudba je stereotypně spojena s představou vyšší inteligence a výkonnosti ve srovnání se stereotypem posluchače techna. V druhém experimentu byl před testem učení cizích slov aktivován stereotyp posluchače klasické hudby nebo techna. Výsledky ukázaly, že aktivace stereotypu posluchače klasické hudby vede k mírně lepším výsledkům testu ve srovnání se stereotypem posluchače techna.
- Řada studií prokázala, že aktivace určitého sociálního stereotypu může ovlivnit následující výkon. Cílem naší studie bylo zjistit, zda aktivace stereotypu posluchače určitého hudebního žánru může ovlivnit mentální výkon, učení cizích slov. V prvním experimentu bylo zjištěno, že preference žánru klasická hudba je stereotypně spojena s představou vyšší inteligence a výkonnosti ve srovnání se stereotypem posluchače techna. V druhém experimentu byl před testem učení cizích slov aktivován stereotyp posluchače klasické hudby nebo techna. Výsledky ukázaly, že aktivace stereotypu posluchače klasické hudby vede k mírně lepším výsledkům testu ve srovnání se stereotypem posluchače techna. (cs)
- Several studies have shown that activation of a certain social stereotype can influence subsequent performance. The aim of our study was to determine whether activation of the stereotype of a certain genre of music listeners can affect mental performance, learning foreign words. In the first experiment it was found that the preference genre of classical music is stereotypically associated with the idea of higher intelligence and performance compared to the stereotype techno listeners. In the second experiment was a test before learning foreign words activated the stereotype of classical music listeners, or techno. The results showed that activation of the stereotype of classical music listeners leads to a slightly better test results compared with the stereotype techno listeners. (en)
|
Title
| - Stereotype activation listener musical genre and mental performance (en)
- Aktivace stereotypu posluchače hudebního žánru a mentální výkon
- Aktivace stereotypu posluchače hudebního žánru a mentální výkon (cs)
|
skos:prefLabel
| - Stereotype activation listener musical genre and mental performance (en)
- Aktivace stereotypu posluchače hudebního žánru a mentální výkon
- Aktivace stereotypu posluchače hudebního žánru a mentální výkon (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/11:10112308!RIV12-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/11:10112308
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - performance; mental; genre; musical; listener; activation; Stereotype (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Československá psychologie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Franěk, Marek
- Mlejnek, Roman
- Petružálek, Jan
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |