Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kapitola předkládá interpetaci Benjaminova pojetí jednotlivého uměleckého díla jako místa nejzazší a přece stále jednotlivé pravdy, jednak z Benjaminových poznámek na téma čisté řeči. Prokázat souvislost těchto dvou témat není obtížné a v zásadě by k tomu stačilo porovnat a společně vyložit texty, v nichž se tyto motivy vyskytují, tedy nedatované Fragmenty k filosofii jazyka a kritice poznání a jistě známější Úlohu překladatele. Tím, co oba texty už na první pohled sdílejí, je (1) zvláštní pojetí zlomku či fragmentu, jenž je nadán soběstačností, která schází částem vyššího či úplnějšího celku, a (2) vyvázání pojmu pravdy ze závislosti na jakékoli intenci, a tím ze závislosti na poznání.
- Kapitola předkládá interpetaci Benjaminova pojetí jednotlivého uměleckého díla jako místa nejzazší a přece stále jednotlivé pravdy, jednak z Benjaminových poznámek na téma čisté řeči. Prokázat souvislost těchto dvou témat není obtížné a v zásadě by k tomu stačilo porovnat a společně vyložit texty, v nichž se tyto motivy vyskytují, tedy nedatované Fragmenty k filosofii jazyka a kritice poznání a jistě známější Úlohu překladatele. Tím, co oba texty už na první pohled sdílejí, je (1) zvláštní pojetí zlomku či fragmentu, jenž je nadán soběstačností, která schází částem vyššího či úplnějšího celku, a (2) vyvázání pojmu pravdy ze závislosti na jakékoli intenci, a tím ze závislosti na poznání. (cs)
- The chapter proposes a new interpretation of Benjamin's conception of a particular work of art as a place of birth of the metaphysically universal, and yet still particularly presented truth. With this topic in view, it takes into account Benjamin's remarks concerning the so-called 'pure language'. To establish the interconnection between the latter and the presentation of truth through a work of art, the chapter focuses on the Fragments towards the philosophy of language and critique of knowledge, and the better known Task of the Translator. Finally, the conclusions are confronted with a new reading of the Short History of Photography. (en)
|
Title
| - Nedělňátka : Čistá řeč a umělecké dílo podle Waltera Benjamina
- Sunday's Children : Pure language and the work of art in Walter Benjamin (en)
- Nedělňátka : Čistá řeč a umělecké dílo podle Waltera Benjamina (cs)
|
skos:prefLabel
| - Nedělňátka : Čistá řeč a umělecké dílo podle Waltera Benjamina
- Sunday's Children : Pure language and the work of art in Walter Benjamin (en)
- Nedělňátka : Čistá řeč a umělecké dílo podle Waltera Benjamina (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/10:10057581!RIV12-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/10:10057581
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - theory of photography; philosophy of art; philosophy of language; Walter; Benjamin (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Filosofické reflexe umění
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |