Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This article examines the fashion film as a recently prominent phenomenon of the fashion industry in the digital age, with a focus on its aesthetic specificities as well as its modes of presentation. Identifying the spectacle of movement and metamorphosis as the fashion film’s vital visual features, the author posits this kind of cinema in the framework of Tom Gunning and André Gaudreault’s %22cinema of attractions%22, a concept which has over the past two decades been extended from describing early cinema to also encompassing late, post-classical cinema. The article uses this framework to draw historical parallels between the fashion film and some specific subgenres of early film, and to reflect on the plural and fragmented conditions in which these films were and are produced, circulated and consumed. (en)
- Článek se věnuje módnímu filmu jako fenoménu, který se v módním průmyslu prosadil teprve nedávno a souvisí s digitálním věkem, a zaměřuje se na jeho estetická specifika i způsoby jejich prezentace. Autorka definuje stěžejní vizuální prvky módního filmu, jimiž je spektákl pohybu a metamorfózy, a poukazuje na podobnosti s tzv. „kinematografií atrakcí“, jak ji definovali Tom Gunning and André Gaudreault za účelem zarámování praxe raného filmu. Tento koncept se v průběhu uplynulých dvou desetiletí rozšířil tak, že nyní zahrnuje i pozdější post-klasickou kinematografii. Na základě tohoto rámce naznačuje text historické paralely mezi módním filmem a některými specifickými subžánry rané kinematografie a zamýšlí se nad pluralitou a fragmentárností podmínek, v nichž tyto filmy vznikaly, šířily se a byly sledovány v minulosti i v současnosti.
- Článek se věnuje módnímu filmu jako fenoménu, který se v módním průmyslu prosadil teprve nedávno a souvisí s digitálním věkem, a zaměřuje se na jeho estetická specifika i způsoby jejich prezentace. Autorka definuje stěžejní vizuální prvky módního filmu, jimiž je spektákl pohybu a metamorfózy, a poukazuje na podobnosti s tzv. „kinematografií atrakcí“, jak ji definovali Tom Gunning and André Gaudreault za účelem zarámování praxe raného filmu. Tento koncept se v průběhu uplynulých dvou desetiletí rozšířil tak, že nyní zahrnuje i pozdější post-klasickou kinematografii. Na základě tohoto rámce naznačuje text historické paralely mezi módním filmem a některými specifickými subžánry rané kinematografie a zamýšlí se nad pluralitou a fragmentárností podmínek, v nichž tyto filmy vznikaly, šířily se a byly sledovány v minulosti i v současnosti. (cs)
|
Title
| - Módní film a jeho efekt
- Módní film a jeho efekt (cs)
- The fashion film effect (en)
|
skos:prefLabel
| - Módní film a jeho efekt
- Módní film a jeho efekt (cs)
- The fashion film effect (en)
|
skos:notation
| - RIV/00094871:_____/14:#0001204!RIV15-MK0-00094871
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00094871:_____/14:#0001204
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - fashion film; genre; moving picture; 21st century fashion; fashion image aesthetics; digital technology; cinema of attractions; serpentine dance; trick film; féerie; movement; immobility; spectacle; conditions of film presentation; percepcion (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Bulletin Moravské galerie v Brně
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |