About: Termination of 3rd Phase of Programme for International Student Assessment in Czech Republic, Preparation and Implementation of 4th Phase.     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Project PISA measures the level of competencies of fifteen-year-olds in reading, mathematics and science. It monitors student learning in different educational systems in countries all over the world and provides information for policy makers about their educational systems. Two main goals of project PISA in the Czech Republic are to complete and interpret the third phase of the project and to prepare, implement and interpret fourth phase. These goals consist of following research questions: What is the level of science, reading and mathematics literacy of the Czech fifteen-year-old students? How has science, reading and mathematics literacy of the Czech students changed during the time? What are the results of the Czech students in the international context? What is homogeneity of educational systems of different participating countries? What influences most the differences among different groups of students? Which steps should be accepted in order the Czech education system will be more effective? (en)
  • Výzkum je zaměřen na zjišťování úrovně kompetencí 15-letých žáků v mateřském jazyce, matematice a přírodovědných předmětech. Je koncipován tak, aby poskytoval tvůrcům školské politiky v jednotlivých zemích všechny důležité informace o fungování jejich školských systémů v uvedených oblastech. Dvěma hlavními cíli předkládaného projektu je dokončení a vyhodnocení 3. fáze výzkumu PISA a příprava, realizace a vyhodnocení 4. fáze. Tyto cíle zahrnují následující výzkumné otázky: Jaká je úroveň českých žáků v oblasti přírodovědné gramotnosti? Jaká je úroveň českých žáků v oblasti čtenářské gramotnosti? Jak se změnila úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti našich žáků v průběhu sledovaného období? Jak obstojí naši žáci v mezinárodním srovnání? Jaká je homogenita jednotlivých vzdělávacích systémů zúčastněných zemí? Co nejvíce ovlivňuje rozdíly ve výsledcích různých skupin žáků? Jaká opatření by měla být v oblasti vzdělávací politiky přijata pro zvýšení efektivity našeho vzdělávacího systému?
Title
  • Termination of 3rd Phase of Programme for International Student Assessment in Czech Republic, Preparation and Implementation of 4th Phase. (en)
  • Dokončení třetí fáze výzkumu PISA v České republice, příprava a realizace čtvrté fáze
skos:notation
  • ME 946
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • PISA; education; reading literacy; mathematics literacy; science literacy (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • V letech 2007-2011 byla v České republice dokončena 3. a 4. Fáze mezinárodního výzkumu ve vzdělávání PISA (Programme for International Student Assessment), který je projektem OECD. Výsledky projektu byly zveřejněny v prosinci 2007 a v prosinci 2010, k dispozici jsou mimo jiné kompletní mezinárodní databáze výzkumu a dvě výzkumné zprávy. (cs)
  • Third and fourth phases of OECD programme PISA (Programme for International Student Assessment) were completed within the period from 2007 to 2011 in the Czech Republic. The results were released in December 2007 and in December 2010 together with the complete international databases and two research reports. (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • PISA
  • education
  • mathematics literacy
  • reading literacy
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software