There is no detailed description of evaluation and quantification of university teacher's work in current literature. Duties of university teacher consist from three different ways of teaching (lectures, seminars and colloquiums); expert articles publishing, grant proposals working out and participation in scientific developmental projects and preparation of textbooks. Because of facts mentioned above is the evaluation of individual tasks for quantification of each worker's output very difficult.A possible way of solution can be a thorough analysis and comparison of two systems used at different schools and consequential evaluation of individual completely different tasks by means of questionnaire research. The objective is to create a new general point system for evaluation of working outputs. New mechanism of allocation (supposing the same resources) will provide certain consensus among all participants. The differences between new proposed system and the old one will be found out in the (en)
V současné literatuře není dosud podrobně rozebrán způsob hodnocení a kvantifikace pracovní činnosti vysokoškolského pedagoga. Do pracovních povinností vysokoškolského pedagoga patří tři odlišné způsoby výuky ( přednášky, cvičení, semináře), dále publikace odborných článků, zpracování návrhů grantů a účast na vědeckých rozvojových projektech a tvorba učebních textů. V důsledku uvedených skutečností se velmi obtížně provádí ohodnocení jednotlivých činností pro celkovou kvantifikaci výkonů jednotlivých pracovníků. Možným způsobem řešení se jeví podrobná analýza a srovnání 2 uplatňovaných systémů na odlišných školách a následné ohodnocení jednotlivých naprosto odlišných činností na základě dotazníkového šetření s cílem vytvořit nový obecný bodový systém pro ohodnocení uvedených pracovních výkonů. Nový alokační mechanismus tak při nezměněných zdrojích bude představovat jakýsi konsensus mezi všemi zúčasněnými. Na modelovém propočtu nového rozpočtu dvou odlišných fakult budou zjištěny rozdíly
Current literature is somehow short of quantitative indicators when measuring the academic work. Various activities which the academic profession is based on are difficult to be calculated and/or easily described.The aim of this research was to confirm o (en)
V současné literatuře není dosud podrobně rozebrán způsob kvantifikace pracovní činnosti vysokoškolského pedagoga. Vzhledem k velmi rozmanité pracovní činnosti se to jeví jako obtížný proces. Cílem výzkumu bylo potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, že je m (cs)