1. Zjistit rozšíření nových informačních a komunikačních technologií: a) v různých typech škol, na různých stupních vzdělávacího systému, v celoživotním vzdělávání, včetně sebevzdělávání b) plošné rozšíření v celé české populaci. 2. Vliv nových technologií na obsah a formu vzdělávání (didaktika vyučování). 3. Vliv nových technologií na osobnost dítětě, mladého člověka a člověka obecně. 4. Vliv nových technologií na životní pole a životní styl člověka v různých životních fázích. (cs)
1. determine the development of the new information and communication technologies: a) in the different types of schools, different levels of the educational system, in the life-long learning, including self-education, b) overall develompment in the population. 2. influence of the new technologies on the content and form of the education (didactics). 3. influence of the new technologies on the human´s life field and the human´s life in the different life phases in general. 4. Influence of the new technologies on the life´s field and the human´s life style. The problems have interdisciplinar character and the empirical findings will be gathered by means of the sociological, pedagogical and psychological research methods and techniques. (en)