About: The parallels of gaining knowledge and educational processes in mathematics     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The didactics of mathematics realises the need to find ways of changing the present school, supporting creative teaching and inhibiting the long-standing instructive teaching. In connection with the previous research, the project will focus on: (1) regularities which control mathematical cognition (models of the mathematical part of a cognitive net, learning styles, concept creation processes, problem solving, mainly the phase of grasping a problem situation, the process of structuring, mental representation of concepts and processes, investigative teaching), (2) the possibilities of implementing research results into practice (direct work and co-operation in the research with practising teachers and the study of future teachers education), (3methodology of both the theory and its implementation (developing research methods of atomic analysis, simulation, genetic parallel, etc.). The above methods and usual methods of didactic research and longitudinal experimental teaching at the primary sch (en)
  • Didaktika matematiky si s rostoucí intenzitou uvědomuje naléhavost potřeby najít způsoby,jak vnitřně měnit školu,zvyšovat podíl tvořivého vyučování a utlumovat přetrvávající instruktivní vyučování.V návaznosti na předchozí výzkum bude studium zaměřeno na: (1) zákonitosti,které řídí matematické poznávání člověka (modelování matematické části kognitivní sítě ;styly učení;pojmotvorný proces;řešení problémů,zejména fáze uchopování problémové situace;proces strukturace;mentální reprezentace pojmů a procesů;podnětné vyučování), (2) možnosti implementace výsledků výzkumu do praxe (přímá práce a spolupráce na výzkumu s učiteli i studium přípravy budoucích učitelů), (3) metodologii jak teorie,tak její implementace (rozvíjení výzkumných metod atomární analýzy,simulace,genetické paralely apod.).Při výzkumu budou použity právě zmíněné metody a metody běžné v didaktickém výzkumu,i longitudinální experimentální vyučování na základní škole. Na výzkumech se bude spolupracovat i s dalšími domácími a zahranič (cs)
Title
  • The parallels of gaining knowledge and educational processes in mathematics (en)
  • Paralela poznávacích a vzdělávacích procesů v matematice (cs)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software