Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - "Presumption of this project is aimed at an objective account of teachers` and pupils` changes in thinking and attitudes, originated from successive introduction of new methods and means to the educational process, with regards to the ""State informationpolicy in education"" (SIPVZ) concept formulated recently. Project tries to keep logical continuity with results of the first stage of international comparative research SITES, which (with some exceptions only) has so far described present situation inelementary and secondary schools equipment with computer technology, but which has not been introspecting teachers` and pupils` feelings, attitudes and problems of using originated from the ICT introduction to schools. Treatment of this part of theproject will, among other things, be based on methods of semantic differential which is to provide a view of social psychology comparatively accurate measurement of people´s attitudes and values. Further on, an attempt to verify a typology of teachers," (en)
- Cílem předkládaného projektu je objektivně posoudit, k jakým změnám postojů učitelů i žáků dochází při zavádění nových metod a prostředků výuky, v souladu s nově formulovanou koncepcí Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ). Projekt se snažínavázat na výsledky první etapy mezinárodního srovnávacího výzkumu SITES, který až na výjimky zatím popsal pouze stav materiálního zabezpečení základních a středních škol výpočetní technikou, ale již přesně nezkoumal vlastní pocity, postoje a problémyučitelů i žáků během zavádění a využívání této techniky ve školách. Při řešení této části projektu budou mj. využity metody založené na bázi sémantického diferenciálu, které umožňují, z pohledu sociální psychologie, poměrně přesně měřit postoje ahodnotové orientace lidí. Dále bude provedena verifikace již teoreticky vytvořené typologie učitelů podle jejich schopnosti a ochoty pracovat s výpočetní technikou a efektivně ji využívat ve výuce. V neposlední řadě je cílem projektu též formulovat (cs)
|
Title
| - Měnící se role učitele a žáka v nastupující informační společnosti ve vztahu k požadavkům státní koncepce informační politiky (cs)
- Teacher and pupil variable role in ingoging information society in relation to requirements to state conception information policy (en)
|
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |