About: Numerical simulation and experimental research of aeroelasticity of aircrafts considering large displacements     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The aim of the project is the development of numerical and experimental methods in aeroelasticity of wing profiles, which is required for the improvement of aircraft construction. Mathematical models and numerical I algorithms, that enable more accurate description of aeroelasticity behaviour, use both methods of dynamical simulation and methods for direct computation of stability limit. For accurate description of aeroelastic behaviour, when large displacements of vibrating profile are present, a simultaneous resolution of Navier-Stokes equations on domain, changing its geometry in time and equations of dynamics of elastic profile is necessary. Evolutive problem for two-dimensional wing profile is computed. Selected mechanical nonlinearities of the system will be also considered. For the study of stability problem we would like to try the application of numerical algorithms for direct computation of Hopf bifurcation points of the aeroelastic system, i.e. for the detection of the instability of (en)
  • Náplní projektu je vývoj a rozpracování numerických a experimentálních metod v oblasti aeroelasticity leteckých konstrukcí, které vyžaduje dokonalejší konstrukce letadel. Budou zkoumány matematické modely a vyvíjeny numerické algoritmy umožňující co nejpřesnější popis nelineárních aeroelastických jevů metoda-mi dynamické simulace i přímými metodami výpočtu hranice dynamické stability. K přesnému zachycení aeroelastického chování při velkých výchylkách kmitajícího profilu je nezbytné současné řešení Navier-Stokesových rovnic na pohybující se oblasti v čase a rovnic popisujících dynamiku elastického profilu. Řešení pro evoluční problém bude provedeno pro 2D letecký profily. Budou uvažovány i vybrané mechanické nelinearity systému. Na problematiku stability se pokusíme aplikovat numerické postupy pro přímý výpočet Hopfových bifurkačních bodů aeroelastického systému, t. j. pro zjištění kritických hodnot parametrů, kdy dochází k nestabilitě typu flutter. Numerické výsledky budou porovnány s měřeními (cs)
Title
  • Numerical simulation and experimental research of aeroelasticity of aircrafts considering large displacements (en)
  • Numerická simulace a experimentální výzkum aeroelasticity leteckých konstrukcí s uvážením velkých výchylek (cs)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 46 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software