Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Schopnost porozumět mluvené řeči hraje základní úlohu v komunikaci mezi lidmi, ve vzdělávání, sdílení myšlenek a udržování mezilidských vztahů. Ve většinové slyšící společnosti panuje obecně rozšířený mýtus, že všichni neslyšící ovládají znakový jazyk nebo jsou schopni odezírat. Ano, je pravdou, že především osoby s vrozenou vadou sluchu z velké části znakový jazyk ovládají a upřednostňují před jinými formami komunikace. Na druhou stranu pro osobu, která o sluch přijde v pozdějším věku, je naučit se znakový jazyk podobně obtížné jako začít se učit jakýkoli jiný cizí jazyk. Tento proces bývá často ještě obtížnější, protože znakový jazyk má svou gramatiku a své vyjadřovací prostředky naprosto odlišné od mluveného slova. Taktéž odezírání nelze považovat za plnohodnotný komunikační prostředek pro každého. Odezírání je velmi náročná mentální činnost přirovnatelná k toku titulků ve filmu, kde místo slov jsou vidět pouze rychle se střídající jedno až dvě písmena. Pro velkou část neslyšících je pak přepis řeči jediným prostředkem, který jim pomáhá překonat jejich znevýhodnění v majoritní slyšící a řečí komunikující společnosti. Díky novým informačním technologiím je možné přepis zpřístupnit téměř kdekoli a kdykoli.
- Schopnost porozumět mluvené řeči hraje základní úlohu v komunikaci mezi lidmi, ve vzdělávání, sdílení myšlenek a udržování mezilidských vztahů. Ve většinové slyšící společnosti panuje obecně rozšířený mýtus, že všichni neslyšící ovládají znakový jazyk nebo jsou schopni odezírat. Ano, je pravdou, že především osoby s vrozenou vadou sluchu z velké části znakový jazyk ovládají a upřednostňují před jinými formami komunikace. Na druhou stranu pro osobu, která o sluch přijde v pozdějším věku, je naučit se znakový jazyk podobně obtížné jako začít se učit jakýkoli jiný cizí jazyk. Tento proces bývá často ještě obtížnější, protože znakový jazyk má svou gramatiku a své vyjadřovací prostředky naprosto odlišné od mluveného slova. Taktéž odezírání nelze považovat za plnohodnotný komunikační prostředek pro každého. Odezírání je velmi náročná mentální činnost přirovnatelná k toku titulků ve filmu, kde místo slov jsou vidět pouze rychle se střídající jedno až dvě písmena. Pro velkou část neslyšících je pak přepis řeči jediným prostředkem, který jim pomáhá překonat jejich znevýhodnění v majoritní slyšící a řečí komunikující společnosti. Díky novým informačním technologiím je možné přepis zpřístupnit téměř kdekoli a kdykoli. (cs)
- A contribution regarding speech-to-text services in the Czech republic within the Impaired Hearing Awareness Week 2014. (en)
|
Title
| - Simultaneous online transcription for hearing impaired people (en)
- Simultánní přepis online pro osoby se sluchovým postižením
- Simultánní přepis online pro osoby se sluchovým postižením (cs)
|
skos:prefLabel
| - Simultaneous online transcription for hearing impaired people (en)
- Simultánní přepis online pro osoby se sluchovým postižením
- Simultánní přepis online pro osoby se sluchovým postižením (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21630/14:00223308!RIV15-MSM-21630___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21630/14:00223308
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Transcription; speech-to-text services; hearing impairement; social entrepreneurship (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Zelenka, Jan
- Bumbálek, Zdeněk
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |