Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Emissions from internal combustion engines are one of the largest sources of air pollution, resulting in widespread and significant damage to human health. To reduce these emissions, notably in the light of rapidly increasing usage of motor vehicles in urban areas, modern engines are being increasingly equipped with sophisticated electronic controls and exhaust aftertreatment devices. While new vehicles tested in the laboratory typically show low emissions levels, this is not necessarily the case in everyday traffic. Gradual deterioration of components, mechanical and electrical malfunctions, highly transient operation, operation outside of the regime of the official test procedures, and other factors result in real-world emissions being higher than in the laboratory. Emissions in everyday operation can be measured by portable monitoring systems mounted inside the tested vehicle, while the vehicle is operated on the road or, in case of non-road and off-road equipment, in its normal environment. This is notably beneficial when the equipment, such as locomotives, airplanes, tug boats or bulldozers, cannot be easily tested in the laboratory. (en)
- Emise z dopravy a mobilních strojů jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění ovzduší, kritické jsou zejména koncentrace velmi jemných částic v městských aglomeracích. Zpřísňující se emisní normy a nové technologie nepřináší očekávané snížení emisí, a v ČR nestačí ani kompenzovat nárůst emisí vlivem narůstající intenzity dopravy a změnám provozních parametrů motorů z nárůstu intenzity dopravy vyplývajících. Nepoměrně velké množství celkových emisí pochází z relativně malého počtu vozidel a relativně krátkých částí celkové doby provozu. Za takových podmínek je hodnocení vlivů různých opatření na reálné emise obtížné, nelze již vycházet z odhadů založených na malém množství orientačních laboratorních měření, ale je třeba měřit emise v reálném prostředí. Měření částic dle celkové váhy se navíc ukazuje jako nedostačující pro stanovení zdravotního rizika, a bude jej nutno doplnit dalšími metodami. Mobilní aparatury pro měření emisí umístěné na palubě měřeného vozidla, průjezdní měřiče emisí, a mobilní laboratoře pro dynamické měření imisí jsou příklady nových metodologií měření emisí.
- Emise z dopravy a mobilních strojů jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění ovzduší, kritické jsou zejména koncentrace velmi jemných částic v městských aglomeracích. Zpřísňující se emisní normy a nové technologie nepřináší očekávané snížení emisí, a v ČR nestačí ani kompenzovat nárůst emisí vlivem narůstající intenzity dopravy a změnám provozních parametrů motorů z nárůstu intenzity dopravy vyplývajících. Nepoměrně velké množství celkových emisí pochází z relativně malého počtu vozidel a relativně krátkých částí celkové doby provozu. Za takových podmínek je hodnocení vlivů různých opatření na reálné emise obtížné, nelze již vycházet z odhadů založených na malém množství orientačních laboratorních měření, ale je třeba měřit emise v reálném prostředí. Měření částic dle celkové váhy se navíc ukazuje jako nedostačující pro stanovení zdravotního rizika, a bude jej nutno doplnit dalšími metodami. Mobilní aparatury pro měření emisí umístěné na palubě měřeného vozidla, průjezdní měřiče emisí, a mobilní laboratoře pro dynamické měření imisí jsou příklady nových metodologií měření emisí. (cs)
|
Title
| - Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření
- Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření (cs)
- Current trends in and factors affecting internal combustion engine emissions during real-world operation, measurement methods (en)
|
skos:prefLabel
| - Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření
- Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření (cs)
- Current trends in and factors affecting internal combustion engine emissions during real-world operation, measurement methods (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21220/11:00189551!RIV14-MSM-21220___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(1M0568), P(CG912-058-520), P(ED2.1.00/03.0125)
|
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21220/11:00189551
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Internal combustion engine; Emission; Particulate matter; Urban air quality; Vehicle emissions; Real-world emissions; Emissions factors; Off-cycle emissions; Aerosol; transportation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |