Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim of a study is to analyze the relationship between frequency of playing computer games and creativity performance in Czech adolescents. Subjects (N=121, 8th grade) were submitted to the Torrance Test of Creative Thinking (incomplete figures, nonverbal component) and an original test of verbal creativity, Monkey (verbal component of creativity). In addition, respondents answered questions concerning their playing of the computer games: frequency, and game preferences. The hypothesis that adolescents’ creativity is negatively related to playing computer games was verified only in the case of the nonverbal creativity. Moreover, results indicate important findings with regard to the type of preferred games, gender, and type of school. (en)
- Cílem studie je analýza vztahů mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u české populace dospívajících. Vyšetření bylo provedeno pomocí Torranceho testu tvořivosti (test Neúplných figur zaměřený na neverbální tvořivost) a originálního testu Opice (verbální tvořivost) v 8. ročnících ZŠ a v terciích víceletého gymnázia (N=121). Pozornost byla věnována také typům nejoblíbenějších her a tomu, kolik času jimi respondenti tráví. Předpokládaný negativní vztah mezi tvořivostí a počítačovým hráčstvím byl prokázán pouze v případě neverbální tvořivosti. Významné rozdíly v tvořivosti byly dále zjištěny z hlediska kategorie preferovaných her, pohlaví a typu školy.
- Cílem studie je analýza vztahů mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u české populace dospívajících. Vyšetření bylo provedeno pomocí Torranceho testu tvořivosti (test Neúplných figur zaměřený na neverbální tvořivost) a originálního testu Opice (verbální tvořivost) v 8. ročnících ZŠ a v terciích víceletého gymnázia (N=121). Pozornost byla věnována také typům nejoblíbenějších her a tomu, kolik času jimi respondenti tráví. Předpokládaný negativní vztah mezi tvořivostí a počítačovým hráčstvím byl prokázán pouze v případě neverbální tvořivosti. Významné rozdíly v tvořivosti byly dále zjištěny z hlediska kategorie preferovaných her, pohlaví a typu školy. (cs)
|
Title
| - Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti
- Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti (cs)
- Playing of computer games by adolescents in relation to their creativity (en)
|
skos:prefLabel
| - Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti
- Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti (cs)
- Playing of computer games by adolescents in relation to their creativity (en)
|
skos:notation
| - RIV/68081740:_____/12:00383823!RIV14-GA0-68081740
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(GAP407/12/2325), V, Z(AV0Z70250504)
|
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68081740:_____/12:00383823
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - adolescents; computer games; nonverbal creativity; verbal creativity; gender (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Psychológia a patopsychológia dieťaťa
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Janošová, Pavlína
- Zvěřinová, J.
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |