Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek informuje o případové studii ukazující posun několika učitelů od %22reflektujícího praktika%22 k učiteli-výzkumníkovi cestou kvalifikované (společné) pedagogické reflexe. Kvalifikovaná pedagogická reflexe zahrnuje pozorování, popis a analýzu klíčových elementů,hodnocení atd. Vytváří prostor pro přechod od intuitivní k uvědomělé a odůvodňované činnosti učitele ve vyučování matematice. (cs)
- The contribution reports on a case study in which a group of teachers shifted from reflective practitioners to the teacher-researcher via qualified (joint) pedagogical reflection with researchers. Qualified pedagogical reflection includes observation, contemplation and consideration, description and analysis of key elements, evaluation or revaluation, ways of explanation, accepting decisions and determining a new strategy. It creates space for the transition from an intuitive to a conscious and justified teachers´action in mathematics lessons.
- The contribution reports on a case study in which a group of teachers shifted from reflective practitioners to the teacher-researcher via qualified (joint) pedagogical reflection with researchers. Qualified pedagogical reflection includes observation, contemplation and consideration, description and analysis of key elements, evaluation or revaluation, ways of explanation, accepting decisions and determining a new strategy. It creates space for the transition from an intuitive to a conscious and justified teachers´action in mathematics lessons. (en)
|
Title
| - Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers
- Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů (cs)
- Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers (en)
|
skos:prefLabel
| - Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers
- Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů (cs)
- Joint reflection as a way to cooperation between researchers and teachers (en)
|
skos:notation
| - RIV/67985840:_____/06:00041216!RIV07-AV0-67985840
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(GA406/05/2444), Z(AV0Z10190503)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/67985840:_____/06:00041216
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - qualified pedagogical reflection; joint reflection; reflective practitioner (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Proceedings 30th Conference of the International group for the Psychology of Mathematics Education
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Tichá, Marie
- Hošpesová, A.
- Macháčková, Jana
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|