Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Aktivizující metody jsou nedílnou součástí moderního pojetí výuky, které klade důraz na aktivní zapojení žáka a jeho samostatné objevování nových poznatků a v souladu s Rámcově vzdělávacím programem rozvíjí jeho osobnost a klíčové kompetence. Jednou z často využívaných aktivizujících metod jsou didaktické hry, které mohou mít rozličnou podobu. V článku se zaměřujeme na šifrování, jehož využití ve výuce chemie není příliš obvyklé, ačkoliv podporuje mezipředmětové vztahy a rozvíjí logické, analytické a algoritmické myšlení, které je pro žáky nezbytné nejen ve výuce chemie při laboratorních cvičení a ve výuce informatiky, biologie či fyziky, ale taktéž jej potřebuje v praktickém životě. Součástí článku jsou konkrétní ukázky využití šifrování při práci žáka s tabulkou periodické soustavy prvků (PSP), jejíž podobu a rozmístění prvků si (po seznámení s periodickým zákonem) osvojuje zpravidla pamětně pomocí mnemotechnických pomůcek a úkolů zaměřených na dohledávání informací v tabulce PSP - podobu těchto úkolů lze zatraktivnit právě pomocí šifrování.
- Aktivizující metody jsou nedílnou součástí moderního pojetí výuky, které klade důraz na aktivní zapojení žáka a jeho samostatné objevování nových poznatků a v souladu s Rámcově vzdělávacím programem rozvíjí jeho osobnost a klíčové kompetence. Jednou z často využívaných aktivizujících metod jsou didaktické hry, které mohou mít rozličnou podobu. V článku se zaměřujeme na šifrování, jehož využití ve výuce chemie není příliš obvyklé, ačkoliv podporuje mezipředmětové vztahy a rozvíjí logické, analytické a algoritmické myšlení, které je pro žáky nezbytné nejen ve výuce chemie při laboratorních cvičení a ve výuce informatiky, biologie či fyziky, ale taktéž jej potřebuje v praktickém životě. Součástí článku jsou konkrétní ukázky využití šifrování při práci žáka s tabulkou periodické soustavy prvků (PSP), jejíž podobu a rozmístění prvků si (po seznámení s periodickým zákonem) osvojuje zpravidla pamětně pomocí mnemotechnických pomůcek a úkolů zaměřených na dohledávání informací v tabulce PSP - podobu těchto úkolů lze zatraktivnit právě pomocí šifrování. (cs)
- Activating methods form an integral part in modern teaching approach where an active participation of students, as well as their individual discovery of new knowledge is emphasized; in accordance with The General Educational Programme (Rámcový vzdělávací program), they develop students' personality and core competences. Educational games are one of frequently used activating methods, while they can be of various forms. In this article, we focus on encrypting; its use in chemistry education is not very common, though it supports interdisciplinary relationships, and develops logical and algorithmic thinking necessary for students not only in laboratory training in chemistry education and computer science, biology or physics education but which is also needed in practical life. Specific examples of encryption use of a student working with the Periodic Table of Elements (PRE) are a part of this article. Students acquire its form and the placement of elements (after becoming familiar with the periodic trends) usually thanks to mnemotechnic devices and tasks aimed at tracing information in the PRE table - encryption can be used to make the form of these tasks more popular. (en)
|
Title
| - Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie
- Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie (cs)
- Encryptions as a Non-traditional Way of Student Activating in Chemistry Education (en)
|
skos:prefLabel
| - Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie
- Šifrování jako netradiční způsob aktivizace žáka ve výuce chemie (cs)
- Encryptions as a Non-traditional Way of Student Activating in Chemistry Education (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/14:50002892!RIV15-MSM-18470___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/14:50002892
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - periodic table of elements; chemistry education; activating methods of education; Encryption (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hanzalová, Pavla
- Chroustová, Kateřina
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |