Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Jsou srovnány dva hlavní vzdělávací cíle: rozvíjení myšlení a řešení úloh. Tradiční metoda řešení úloh sestává ze čtyř částí (rozbor, konstrukcwe, důkaz a diskuse). Ta je srovnána s Hadamardovou koncepcí procesu tvorby: preparace, inkubace, iluminace a verifikace. Transmise poznatků v přednášce vede jen k reprodukci informací. Její alternativa tj. konstrukce poznatků v myslích studentů je slibná, ale obtížná v realizaci. Je to způsob překonávání dvou druhů zapomínání, jak je formulovali Felix Klein a Jaroslav Šedivý.
- Jsou srovnány dva hlavní vzdělávací cíle: rozvíjení myšlení a řešení úloh. Tradiční metoda řešení úloh sestává ze čtyř částí (rozbor, konstrukcwe, důkaz a diskuse). Ta je srovnána s Hadamardovou koncepcí procesu tvorby: preparace, inkubace, iluminace a verifikace. Transmise poznatků v přednášce vede jen k reprodukci informací. Její alternativa tj. konstrukce poznatků v myslích studentů je slibná, ale obtížná v realizaci. Je to způsob překonávání dvou druhů zapomínání, jak je formulovali Felix Klein a Jaroslav Šedivý. (cs)
- The main goal of mathematics education - the development of thinking and the main activity of school practice - the solving problems - are compared. The traditional method of problem-solving consisting of four parts(analysis, construction, proof and discussion) is compared with Hadamard´s conception of four chronological stages in the process of creation: preparation, incubation, illumination and verification. The transmission of new knowledge by means of lectures leads only to the reproduction of information. The alternative, i. e. construction of knowledge in the minds of students, is promising but difficult to put in practice. It offers a way of getting over what Felix Klein a Jaroslav Šedivý have formulated as the problem of two kinds of forgetting. (en)
|
Title
| - Porozumění matematice a univerzitní učitelské vzdělávání
- Porozumění matematice a univerzitní učitelské vzdělávání (cs)
- The Understanding of Mathematics and University Teacher Training (en)
|
skos:prefLabel
| - Porozumění matematice a univerzitní učitelské vzdělávání
- Porozumění matematice a univerzitní učitelské vzdělávání (cs)
- The Understanding of Mathematics and University Teacher Training (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/12:50001151!RIV13-MSM-18470___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/12:50001151
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - application; thinking; construction of knowledge; transmission of knowledge; problem solving; understanding of mathematics (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |