Description
| - Kapitola %22Osoby s kombinovaným postižením%22, jež je součástí monografie s názvem Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy autorského kolektivu: Potměšilová, P., Bendová, P., Hanáková, A., Potměšil, M. a Růžičková, V. definičně vymezuje pojem kombinovaná vada (dále pouze KV), specifikuje etiologii KV, uvádí základní symptomatologii KV, klasifikaci osob s KV a blíže charakterizuje vybrané KV (DMO, Downův syndrom, Turnerův syndrom, Patauův syndrom, syndrom demence, hluchospepotu aj.). Dále se zabývá možnostmi podpory osob s KV v oblasti zdravotní, pedagogické, sociální a technické. Důraz je kladen zejména na oblast (sociálně) pedagogickou, kde jsou popsány možnosti a náměty pro práci s jedinci s KV (pozn. např. možnosti využití prvků canisterapie, hipoterapie, arteterapie, muzikoterapie, biblioterapie atp.). V textu jsou dále popsány metody a zásady speciálně pedagogické intervence realizované u osob s KV. Definovány možnosti institucionální podpory osob s KV v ČR a popsány možnosti komunikace s touto cílovou skupinou.
- Kapitola %22Osoby s kombinovaným postižením%22, jež je součástí monografie s názvem Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy autorského kolektivu: Potměšilová, P., Bendová, P., Hanáková, A., Potměšil, M. a Růžičková, V. definičně vymezuje pojem kombinovaná vada (dále pouze KV), specifikuje etiologii KV, uvádí základní symptomatologii KV, klasifikaci osob s KV a blíže charakterizuje vybrané KV (DMO, Downův syndrom, Turnerův syndrom, Patauův syndrom, syndrom demence, hluchospepotu aj.). Dále se zabývá možnostmi podpory osob s KV v oblasti zdravotní, pedagogické, sociální a technické. Důraz je kladen zejména na oblast (sociálně) pedagogickou, kde jsou popsány možnosti a náměty pro práci s jedinci s KV (pozn. např. možnosti využití prvků canisterapie, hipoterapie, arteterapie, muzikoterapie, biblioterapie atp.). V textu jsou dále popsány metody a zásady speciálně pedagogické intervence realizované u osob s KV. Definovány možnosti institucionální podpory osob s KV v ČR a popsány možnosti komunikace s touto cílovou skupinou. (cs)
- The chapter %22Persons with multiple disabilities%22, which is the part of monograph %22Special Pedagogy not only for the social pedagogy teachers%22 (authors: Potměšilová, P., Bendová, P., Hanáková, A., Potměšil, M. and Růžičková,V.) defines multihandicap (hereinafter MH), specifies the etiology of MH, explains the basic symptomatology of MH, classification of persons with MH and further characterizes the selected MH (for example: cerebral palsy, Down syndrome, Turner syndrome, Patau syndrome, syndrome of dementia, deafblidness etc.). Also examines the possibilities of supporting people with MH in the health, educational, social and technical parts of comprehensive rehabilitation. Emphasis is placed on the area (socially) teaching, which describes the options and suggestions for working with individuals with MH (note the use of elements such as the possibility of animal assisted therapy, hippotherapy, art therapy, music therapy, bibliotherapy, etc..). The text also describes the methods and principles of special education interventions implemented in persons with MH. There are defined options of institutional support for people with MH in the Czech Republic and described specifics of communication with this target group. (en)
|