Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Hodnotová výchova je dle mnohých odborníků velmi důležitou součástí vzdělávání mladých lidí, neboť internalizace pozitivních hodnot přináší velké klady nejen pro jedince samotného, ale následně i pro celou společnost. Domníváme se, že jednou z možností, jak působit na žáky a podněcovat u nich rozvoj těchto hodnot, jsou i literární texty určené pro děti a mládež, resp. jejich žánrové varianty. Jednou z nich je i příběhová próza s dětským a dospívajícím hrdinou. Současné nastavení vzdělávacího systému umožňuje velkou variabilitu využití takto zaměřených literárních děl v odpovídajících předmětech. Konkrétní ukázka ze současné umělecké produkce uvedeného žánru nám umožní zkoumat, jaké hodnoty lze žákům prostřednictvím literárního díla předat a v jakých oblastech (s ohledem na nastavení kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání) lze dosáhnout dílčích výchovně vzdělávacích cílů.
- Hodnotová výchova je dle mnohých odborníků velmi důležitou součástí vzdělávání mladých lidí, neboť internalizace pozitivních hodnot přináší velké klady nejen pro jedince samotného, ale následně i pro celou společnost. Domníváme se, že jednou z možností, jak působit na žáky a podněcovat u nich rozvoj těchto hodnot, jsou i literární texty určené pro děti a mládež, resp. jejich žánrové varianty. Jednou z nich je i příběhová próza s dětským a dospívajícím hrdinou. Současné nastavení vzdělávacího systému umožňuje velkou variabilitu využití takto zaměřených literárních děl v odpovídajících předmětech. Konkrétní ukázka ze současné umělecké produkce uvedeného žánru nám umožní zkoumat, jaké hodnoty lze žákům prostřednictvím literárního díla předat a v jakých oblastech (s ohledem na nastavení kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání) lze dosáhnout dílčích výchovně vzdělávacích cílů. (cs)
- Values education is, according to many experts, a very important part of young people's education, because the internalization of positive values brings great assets for the society and the individuals. We believe that one of the possibilities, how to positively affect pupils and to stimulate the development of these values, are texts of the literature for children, specifically the narrative prose with a child or a teenager as a main character. The contemporary setting of the education system allowes a great variety of how to work with given texts and in which subjects to use them. On a specific piece of the literature for children, we will outline which values are transferable through the text to the pupils and define the area where a partial success is possible (with regards to the curriculum documents for the elementary education) (en)
|
Title
| - Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků
- Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků (cs)
- Texts of Children's Literature as a means for Development of Positive Values among Pupils (en)
|
skos:prefLabel
| - Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků
- Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků (cs)
- Texts of Children's Literature as a means for Development of Positive Values among Pupils (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/13:33147238!RIV14-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/13:33147238
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - narrative prose with child and teenage hero; literature for children; education; internalization of values; values education; Values (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sapere Aude 2013: Pozitivní vzdělávání a psychologie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |