About: Transport Accessibility Evaluation     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Teoretické postupy pro určování dostupnosti jsou aplikovány hlavně na hodnocení dopravní dostupnosti. Analýzy dopravní dostupnosti jsou zpravidla založeny na datech ze SLDB. Nicméně výsledky pro dojížďku jsou publikovány se značným zpožděním. Další možnost představují monitorovací šetření prováděné specializovanými společnostmi, avšak cena takových průzkumů je relativně vysoká. Jinou možnost představuje aplikace síťových analýz v prostředí GIS vhodná pro ocenění neveřejné individuální dopravy. Pro hodnocení dopravní dostupnosti s pomocí VHD se používají analýzy jízdních řádů. Je možné ocenit existující dopravní spojení, analyzovat vybrané podmínky, hodnotit reálné ceny dojíždění, aplikovat simulační přístup Monte Carlo pro hodnocení sady podmínek dojíždění. Vybrané metody byly aplikovány a testovány na území okresu Bruntál. Dojížďka byla studována z hlediska dojížďky do zaměstnání a bylo provedeno srovnání se stiuací na trhu práce. (cs)
  • Theoretical means of accessibility measures are applied mainly for transport accessibility evaluation. Analyses of transport accessibility are usually based on data collected during census. Nevertheless its results for commuting are published with remarkable delays. Monitoring campaigns organised by specialised companies represents another possibility, but the cost of such a statistical campaign is relatively high. The other possibility is the application of network analysis in the environment of geographic information systems for the evaluation of non-public individual transport. For evaluation of transport accessibility using public transport means, the analysis of time schedules can be applied. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply a Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the range of commutin
  • Theoretical means of accessibility measures are applied mainly for transport accessibility evaluation. Analyses of transport accessibility are usually based on data collected during census. Nevertheless its results for commuting are published with remarkable delays. Monitoring campaigns organised by specialised companies represents another possibility, but the cost of such a statistical campaign is relatively high. The other possibility is the application of network analysis in the environment of geographic information systems for the evaluation of non-public individual transport. For evaluation of transport accessibility using public transport means, the analysis of time schedules can be applied. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply a Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the range of commutin (en)
Title
  • Transport Accessibility Evaluation
  • Hodnocení dopravní dostupnosti (cs)
  • Transport Accessibility Evaluation (en)
skos:prefLabel
  • Transport Accessibility Evaluation
  • Hodnocení dopravní dostupnosti (cs)
  • Transport Accessibility Evaluation (en)
skos:notation
  • RIV/61989100:27350/06:00014544!RIV07-GA0-27350___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 115-132
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA402/99/0022)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 504273
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27350/06:00014544
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • transport accessibility; GIS; network analyses; public transport; commuting (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6367583888B2]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Geografie - Sborník České geografické společnosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 3
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Horák, Jiří
issn
  • 1212-0014
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27350
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software