Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály cizích jazyků v rámci nepovinného studia. U svých podřízených kladně hodnotí vztah k práci a atmosféru na pracovišti, vyznačující se důvěrou k sobě navzájem a ochotou pracovat v týmu.
- Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály cizích jazyků v rámci nepovinného studia. U svých podřízených kladně hodnotí vztah k práci a atmosféru na pracovišti, vyznačující se důvěrou k sobě navzájem a ochotou pracovat v týmu. (cs)
- The paper is aimed at the attitude of heads of language centres to teaching foreign languages in Bachelor study programmes of Czech technical faculties. It is related to one of the sub-problems, which was explored in the doctoral thesis focused on language curriculum development in non-philological institutions of higher education. The solving of the sub problem was based on the concept of the state language policy of the Czech Republic at the tertiary level as well as on the concept of internationalization in education at selected technical faculties. In empirical research, a quantitative method was used. As we did not manage to find any adequate questionnaire, it was necessary to construct it. Based on the statistically processed data, we might claim that the respondents prefer active knowledge of two foreign languages (1 of them is English). Most of them put particular stress on compulsory teaching of language for occupational purposes. They strongly support teaching of a wider range of foreign languages in the form of optional subjects. Regarding their subordinates, they value positively their relation to work and workplace atmosphere, which is characterized by mutual trust and willingness to work in a team. (en)
|
Title
| - Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
- Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření (cs)
- The university management’s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties (en)
|
skos:prefLabel
| - Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
- Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření (cs)
- The university management’s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties (en)
|
skos:notation
| - RIV/60162694:G43__/12:00482678!RIV13-MO0-G43_____
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60162694:G43__/12:00482678
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Technical faculties; Bachelor Study Programme; heads of language centres; teaching foreign languages; empirical research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník příspěvků z XX. výročí konference České asociace pedagogického výzkumu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |