Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The topic of the article are the factors which influence the choice of further educational institutions for the students in the last grades of basic and secondary schools. The research was carried out in 2010 on the N 184 by on-line questionnaires. The results were processed by Statistics program. From the results it can be seen that the majority of the pupils chose the secondary school according to their parents' advice (45,26%) or independently (31,58% ). The university is chosen either independently or quite independently (76,89%) the most frequently used source of information for both groups are the family and friends and internet. One of the most important factors which can influence the choice of the school is %22reputation%22. This factor is the most relevant for basic school pupils (52,63%), for secondary schools students it is the second most important factor (45,90%), for this group the quality of tutoring and tutors is the most important (55,74%). To conclude this it can be said that with the respondents' age their independence is growing and their attitude to the internet is changing from entertaining applications to educational and advisory applications. (en)
- Tématem tohoto příspěvku jsou faktory, které vedou studenty posledních ročníků základních a středních škol k výběru další vzdělávací instituce. Výzkum probíhal v rámci samostatného výzkumu autorů v roce 2010 na vzorku N 184, pomocí dotazníkového šetření. Výsledky byly zpracovány pomocí programů Statistica. Z výsledků vyplývá, že většina respondentů volí střední školu po poradě s rodiči (45,26%), nebo spíše samostatně (31,58%). Vysokou školu volí respondenti většinou na základě zcela nebo spíše vlastního rozhodnutí (76,89%), jako nejčastěji využívaný zdroj informací lze u obou skupin respondentů označit přímé okolí (rodinu a přátele) a internet. Jako jeden z nejdůležitějších faktorů, který mohl ovlivnit výběr školy je ve výsledcích zastoupeno %22dobré jméno školy či známost školy%22. Tento atribut se ukázal být nejdůležitější u více jak poloviny respondentů ze základních škol (52,63%), u středoškoláků byl tento faktor druhým nejdůležitějším (45,90%), jako nejvýznamnější uvedla tato skupina kvalitu výuky a pedagogického sboru (55,74%). Závěrem lze říci, že se potvrdil předpoklad, že s věkem respondentů roste jejich nezávislost na přímém okolí a mění se jejich přístup k internetu, kdy přecházejí od zábavných aplikací k aplikacím vzdělávacím a poradním.
- Tématem tohoto příspěvku jsou faktory, které vedou studenty posledních ročníků základních a středních škol k výběru další vzdělávací instituce. Výzkum probíhal v rámci samostatného výzkumu autorů v roce 2010 na vzorku N 184, pomocí dotazníkového šetření. Výsledky byly zpracovány pomocí programů Statistica. Z výsledků vyplývá, že většina respondentů volí střední školu po poradě s rodiči (45,26%), nebo spíše samostatně (31,58%). Vysokou školu volí respondenti většinou na základě zcela nebo spíše vlastního rozhodnutí (76,89%), jako nejčastěji využívaný zdroj informací lze u obou skupin respondentů označit přímé okolí (rodinu a přátele) a internet. Jako jeden z nejdůležitějších faktorů, který mohl ovlivnit výběr školy je ve výsledcích zastoupeno %22dobré jméno školy či známost školy%22. Tento atribut se ukázal být nejdůležitější u více jak poloviny respondentů ze základních škol (52,63%), u středoškoláků byl tento faktor druhým nejdůležitějším (45,90%), jako nejvýznamnější uvedla tato skupina kvalitu výuky a pedagogického sboru (55,74%). Závěrem lze říci, že se potvrdil předpoklad, že s věkem respondentů roste jejich nezávislost na přímém okolí a mění se jejich přístup k internetu, kdy přecházejí od zábavných aplikací k aplikacím vzdělávacím a poradním. (cs)
|
Title
| - Factors involved in deciding on the choice of educational institutions. (en)
- Faktory podílející se na rozhodování o výběru vzdělávací instituce
- Faktory podílející se na rozhodování o výběru vzdělávací instituce (cs)
|
skos:prefLabel
| - Factors involved in deciding on the choice of educational institutions. (en)
- Faktory podílející se na rozhodování o výběru vzdělávací instituce
- Faktory podílející se na rozhodování o výběru vzdělávací instituce (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12510/12:43882293!RIV13-MSM-12510___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12510/12:43882293
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Pupils, students, factors, decisions, (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Aktuálne trendy manažmentu v konkurenčnom prostredí
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Březinová, Monika
- Hajský, Ondřej
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |